VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestář: Kontroluji technický stav silnic a nejen to

Mladá Boleslav - Správa a údržba silnic radí a informuje.

29.7.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Letní seriál silničářů

Co se vám vybaví, když se řekne silničáři? „Opravy na silnicích, teď sekací stroje, v zimě posypové vozy,“ řekla mi kolemjdoucí na chodníku. Je to jenom střípek z toho, co vše má ve své kompetenci Správa a údržba silnic Mnichovo Hradiště.

„Jsme příspěvková organizace zřizovaná Středočeským krajem za účelem zajištění správy a údržby silnic II. a III. třídy na území správního obvodu obcí s rozšířenou působností – Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště, Mělník, Kralupy nad Vltavou, Neratovice, Brandýs nad Labem a Lysá nad Labem. Celkem spravujeme 498 km silnic II. třídy a 1272 km III. třídy,“ upřesnil její ředitel Miloslav Štrobach. Pro Středočeský kraj pracují celkem 4 Správy a údržby silnic. Kromě Mnichova Hradiště ještě Benešov, Kladno a Kutná Hora.

Celoročně se SÚS zabývá například správkou komunikací různými technologiemi, nástřikem vodorovného dopravního značení, v létě pokosem travin a prořezem stromů podél silnic, následným štěpkováním, čištěním jak silnic, tak značek, svodidel, příkopů, kanálů aj. Kromě osazování krajnic novými značkami a také v několika oblastech novými stromy spočívá údržba během celého roku v téměř neustálém čištění.

Například během loňského roku SÚS Mnichovo Hradiště strojně očistila 17,4 m2 velkoplošných značek a 1186 ks ručně. Pracuje se také na čištění svodidel, osazování a nátěru zábradlí podél silnic. Stroje ujely zhruba 390 km při úklidu samotných komunikací, 3 715 hodin strávili zaměstnanci SÚS Mnichovo Hradiště úklidem odpadků a 7 543 km rigolů zbavili nánosů. V zimní sezoně jde především o zajištění sjízdnosti komunikací dle předem schváleného plánu.

„Jako typickou pracovní pozici společnosti tohoto typu bych vybral provozního cestmistra,“ poznamenal Vladimír Buchar, provozní náměstek SÚS Mnichovo Hradiště. Cestmistr spravuje svoji oblast, tzv. cestmistrovství, kterých má SÚS celkem devět.

„Kontroluji technický stav vozovek, krajnic i příkopů, všechna dopravní značení. Také zeleň, tedy stromy, keře, dávám doporučení, kde je zrovna nutný prořez stromů nebo likvidace keřů,“ vyjmenoval zlomek svých povinností Petr Valkoun, cestmistr pro Mladou Boleslav.
Jak uvedl cestmistr oblasti Dolínek Antonín Čížek, práce je to velmi zajímavá, různorodá a baví ho. „Nejde o práci v kanceláři, musíte být hodně v terénu, komunikovat s lidmi, čekají vás jednání jak se starosty obcí, tak i s občany vesnic, zhotovitelskými firmami, ale také třeba s policií,“ doplnil Čížek.

A co je podle něj na práci nejtěžší? „Vybrat, co je nejdůležitější. Protože všechny opravy a rekonstrukce jsou důležité. Ale nejde vše najednou, musíte tedy rozhodnout, jakou akci upřednostníme, na čem budeme pracovat nejdříve a co budeme muset odsunout. To je vždycky hrozně složité.“

Aspektů, které ovlivňují výběr, je hodně. Dopravní důležitost silnice a její technický stav, stupeň nebezpečnosti, hustota provozu, různá nařízení a v neposlední řadě také dostatek financí.

Součástí práce je také spolupráce se starosty místních obcí. Cestmistři je informují, co je v plánu za opravy, rekonstrukce nebo údržbu. „Někdy se při jednání domluví vzájemná finanční spolupráce na nějaké z akcí. Nebo je potřeba domluvit postup opravy. Například nedávno jsme řešili autem uražené značky. Sloupek je náš, značka v majetku obce. Proto jsme se na opravě podíleli všichni,“ dokončil cestmistr Dolínku Antonín Čížek.

(jp)

29.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební místnost v Hlízově.
110

Komise musely řešit neplatné voličské průkazy, ale i stěhování

Chomutov - Mladá Boleslav
15

Piráti padli s Mladou Boleslaví na samostatné nájezdy

OBRAZEM: Parlamentní volby v Mladé Boleslavi

Mladá Boleslav - Dům kultury Mladá Boleslav byl v pátek 20. října 2017 poměrně obležen. V 15 hodin přišel s manželkou volit i šéf Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Jan Hamáček. 

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

AKTUALIZOVÁNO

Rozhádaná středočeská koalice se dohodla, že bude jednat dál

Střední Čechy – Jednání za zavřenými dveřmi bylo delší, než se původně očekávalo – a jeho výsledkem se nestalo rázné bouchnutí do stolu, čemuž mohla nasvědčovat silná slova zaznívající na sklonku minulého týdne i ještě tento čtvrtek. Tak se vyvinula páteční schůzka představitelů krizí zachvácené koalice vládnoucí Středočeskému kraji – zástupců ANO, STAN, ODS a Nezávislých Středočechů. Účastníci se shodli, že se u jednacího stolu setkají opět za týden – příští pátek.

AKTUALIZOVÁNO

ON-LINE: Ptali jste se Pavla Petra

Sportovní rozhlasový novinář byl hostem on-line rozhovoru v pátek od 10 hodin.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení