Byla by to doslova revoluce v městské hromadné dopravě v Mladé Boleslavi. Podle primátora Raduana Nwelatiho by byl ideální model pražského metra. V tuto chvíli se zpracovává plán změn v městské hromadné dopravě. V ideálním případě by prý mohly nejvytíženější autobusy jezdit každých deset minut!

„Prozatím nás o žádných plánovaných změnách nikdo oficiálně neinformoval,“ řekl včera Deníku Jan Holub z Dopravního podniku města Mladá Boleslav.

Vše je tudíž zatím jen ve stádiu příprav. Jasněji by mohlo být už do konce října s tím, že první výraznější změny v městské hromadné dopravě by se mohly projevit už v listopadu.

„Nejprve je však nutné obnovit vozový park, pak je možné přistoupit k častějším intervalům,“ naznačil prvotní krok vedoucí Odboru dopravy Magistrátu města Mladá Boleslav Josef Macoun. „V každém případě bude potřeba více autobusů. Staré škodovky už dosluhují, nových mercedesů je zatím málo,“ dodal Macoun.

Častějším intervalem na nejvytíženějších linkách hodlá město donutit lidi, aby jezdili autobusem a ne autem. „Pokud bych na autobus čekala jen pět, a ne třeba patnáct minut, tak bych určitě jela raději autobusem než autem,“ uvítala by více autobusů ve městě například Jiřina Heroutová.

Jak by se však ve skutečnosti změnil automobilový provoz ve městě, to je těžké předpokládat. „Domnívám se, že například pracovníky Škodovky k ježdění městskou hromadnou dopravou asi nedonutíme,“ soudí Macoun.

V rámci plánu jak více přiblížit autobusy lidem, se zvažuje ještě jedna možnost. Jelikož je jasné, že k uskutečnění revolučního plánu je potřeba více autobusů, uvažuje se o koupi těch menších – mikrobusů. Pokud se totiž zvýší frekvence nejvytíženějších linek, dá se předpokládat, že jednotlivými spoji bude jezdit méně lidí.

„Vše je však zatím jen naše představa, nic ještě není rozhodnuto,“ zdůraznil závěrem vedoucí dopravního odboru.