Už za několik týdnů, přesně 2. února, začíná plánovaná rekonstrukce historické budovy, kde sídlí právě radnice se všemi odbory.

Aby se úředníci mohli na vzniklou situaci dobře připravit a stavební práce tak neohrozily chod města, musí se včas přemístit a rozdělit do nových prostor.

Na první změnu se musí obyvatelé Dolního Bousova připravit právě již od pondělí 26. ledna. Jak uvedl tajemník městské úřadu Pavel Kula, z důvodu stěhování a přenosu počítačových sítí bude budova uzavřena, a to až do středy 4. února.

Od té doby přechodně naleznete odbory města na nových adresách. Vedení města, tedy starosta, místostarosta, tajemník a dále pak matrika, evidence obyvatel, pokladna, Czech POINT a finanční odbor se přestěhují do budovy základní školy. Pro návštěvníky bude otevřený vchod ze staré budovy.

V budově č. p. 122, kde dříve sídlila spořitelna, zpřístupní své kanceláře nejen stavební odbor, ale také odbor místního hospodářství, kde se tradičně vybírají poplatky za odpady, ze psů či vodné, stočné a bytové hospodářství.

Tajemník Pavel Kula upozornil, že všechny e-mailové kontakty, na něž byli lidé dosud zvyklí, zůstávají nadále v platnosti. „Je zřejmé, že provoz v náhradních prostorách bude komplikovaný, prosíme proto občany a klienty městského úřadu o shovívavost," žádá Pavel Kula.

Pokud půjdou práce podle plánu, měly by stavební nástroje utichnout letos na konci září. Poté si úředníci vybaví interiéry kanceláří, znovu nainstalují informační technologii a zase se nastěhují zpátky. Předpokládají, že provoz by se měl do zavedeného tempa vrátit na konci roku.