„Semafory na křižovatce Laurinovy ulice a třídy Václava Klementa a před Zákaznickým centrem Škody Auto budou synchronizované.“ To tvrdil Josef Macoun před otevřením Bondy centra. Znamenalo by to, že kdo projede křižovatku zvanou U Bičíků na zelenou, projede zároveň na zelenou i přes nové semafory u Zákaznického centra Škody Auto.

Jenže tak to nyní zdaleka nefunguje!

Ba co víc – tvoří se kolony, a to nejen v dopravních špičkách! A dopravní špičky? Šňůra aut od Bondy centra až na Výstaviště…


„Je to tragédie. Ve špičce je třída Václava Klementa téměř neprůjezdná. Projel jsem na zelenou U Bičíků a další dvě červené si vystál u Bondy. Hrůza!“ lamentoval včera jeden ze šoférů Martin Koukal.

Vedoucí dopravního odboru přitom řidiče nemůže příliš uklidnit. „U Bondy centra je pět set nových parkovacích míst. Ideální stav, co se týče dopravní situace, prostě už nebude nikdy,“ zdůraznil.

Přesto by se měla situace na třídě Václava Klementa v brzké budoucnosti ještě o něco zlepšit. „Semafory fungují ve zkušebním provozu a dolaďujeme je. Bude to trvat ještě minimálně měsíc. Zrovna dnes máme schůzku s projektantem,“ uvedl včera Macoun.

Podle Macouna zatím nebylo kdy vyzkoušet, jak mají být semafory nastavené. Proto bude ještě alespoň měsíc trvat, než bude řadič na křižovatce vyladěn tak, aby byla situace co nejpříznivější pro řidiče.

„Děláme na tom. Načítáme toky vozidel z různých směrů a podle toho vyladíme semafory. Nelze to udělat od stolu, chvilku to bude trvat,“ žádá Macoun šoféry o trpělivost.

Podle něho je přitom situace ještě horší v opačném směru – tedy od Bondy centra směrem k Výstavišti.

Vedoucí dopravního odboru dále tvrdí, že částečně si řidiči mohou za kolony sami. „Lidé jsou na Bondy centrum zvědaví. A to i při jízdě v autech. Pozoruji, jak koukají, rozhlížejí se a chvilku jim trvá, než zařadí jedničku a rozjedou se. A tím brzdí provoz,“ je přesvědčen Macoun.

Jedinou reálnou šancí je podle Macouna právě dokončovaná studie dopravy v klidu. „V rámci této studie chceme vytipovat místa, kde by bylo možné postavit nové parkovací plochy a na ně navázat autobusovou dopravou,“ tvrdí Macoun.

Ideální situace by údajně nastala podle následujícího modelu: „Je potřeba zajistit nová záchytná parkovací místa, ať už parkovací domy nebo plochy, která by byla zadarmo a na ně by navazovala autobusová doprava tak, aby jednotlivé spoje jezdily nejlépe v pětiminutových intervalech,“ soudí Macoun.
Pokud by se takový plán nezdařil, dá se předpokládat, že doprava v Mladé Boleslavi bude stále tragičtější. „Aut je ve městě stále víc a tímhle tempem tady za chvíli budeme stát tak jako v Praze,“ varuje Macoun.

Studie doprava v klidu má být hotová ještě letos – zhruba v polovině prosince.