S návrhem přestěhovat závory ze zrušeného přejezdu v Jaselské ulici v Mladé Boleslavi na přejezd v Bezděčíně přišel před pár dny Boleslavský deník. Někteří z čtenářů by tento nápad i uvítali. Železniční přejezd se nachází mezi boleslavskými stanicemi město a hlavní nádraží. Jak Boleslavskému deníku řekla Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty, jde o jeden ze dvou bezprostředně sousedících přejezdů, které byly v roce 1973 vybaveny přejezdovým zabezpečovacím zařízením vzoru SSSR. „Nachází se zde společná výstroj v jednom domku a společná výstroj počítačů. Už to je technický důvod, proč stěhování přejezdového systému se závorami do Bezděčína nepřichází v úvahu,“ shrnula důvody, proč nelze závory přestěhovat, Anna Kodysová.

Podle jejích slov jde navíc o zastaralý typ. Na těchto typech přejezdů – vzoru SSSR – Správa železniční dopravní cesty neprovádí rekonstrukce a modernizace. Vždy je totiž nahrazuje novým zařízením.

O tom, zda se na přejezdu v Bezděčíně nakonec závory opravdu objeví, se zatím přesně neví. Realizace by podle odhadů stála sedm milionů korun. „Pokud tedy bude přejezd v Bezděčíně modernizován a dovybaven závorami, bude nutno vybudovat nové přejezdové zabezpečovací zařízení se všemi náležitostmi. Například půjde o přepočítání přibližovacích úseků a podobně,“ poznamenala dále Kodysová.

Výběr přejezdů, které jsou navrženy k modernizaci, probíhá v komisích za účasti odborů dopravy krajských úřadů, místních samospráv a Policie ČR.
V rámci programu Zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech jsou budovány na přejezdech se zvýšeným počtem závažných nehod světelná přejezdová zabezpečovací zařízení, případně se již provozovaná zařízení doplňují závorovými břevny.