VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boleslavské nádraží se konečně dočká oprav

Mladá Boleslav - Velké plány, velká slova. Na tom, jak ostudný je stav hlavního boleslavského vlakového nádraží, se politici i veřejnost shodují už řadu let. Jenže všechny smělé plány, které počítaly s jeho rekonstrukcí či demolicí a výstavbou nového nádraží, zatím ztroskotaly. Podle posledních zpráv však už opravám nádraží nic nestojí v cestě.

11.9.2017
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží v Mladé Boleslavi.Foto: DENÍK/Tomáš Ježek

Uplynul rok od chvíle, kdy se o nádražní budovy začala starat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta v prvním roce svého spravování naplánovala velkolepý jízdní řád oprav a rekonstrukcí, který se letos naplno rozjíždí. Jen v letošním roce SŽDC investuje do oprav svých objektů 600 milionů korun, do roku 2022 to bude v součtu 8,4 miliardy korun. Ve středních Čechách se dostane na Beroun, Kralupy nad Vltavou, Nymburk a v roce 2020 také na Mladou Boleslav!

Na rekonstrukci zdejšího nádraží je již vyčleněno 54 milionů korun. „Ani se mi tomu nechce věřit. Už tolikrát to vypadalo, že se něco začne dít, ale nakonec plány vždycky ztroskotaly. Do Boleslavi za prací jezdím den co den už léta, a když z vlaku vystupuji, radši ani nezvedám oči. Přitom by stačilo, aby se rekonstrukce ujal někdo s citem, podobně jako třeba v Jindřichově Hradci nebo Lednici,“ míní milovník železnice Karel Zborný ze Všetat. „Boleslavské nádraží je ostuda tohoto města,“ kritizuje zanedbaný kout města Marek Dlouhý z Mladé Boleslavi. 

Podle náměstka primátora Jiřího Boušky se však blýská na lepší časy. A jelikož peníze na velké rekonstrukce se našly, nemělo by stavbě stát nic v cestě. Snad leda výstavba rychlodráhy spojující Liberec s Prahou a vedoucí přes Mladou Boleslav.

„Po debatách se zástupci Českých drah a SŽDC jsme konstatovali, že preferujeme výstavbu nového nádraží. Přestože ve hře jsou nadále různé varianty, podle projektantů se jedná o nejekonomičtější řešení,“ říká Jiří Bouška.

Nové nádraží by mělo svým designem zapadnout mezi okolní haly v Nádražní ulici. V hlavní části by byla zachována pokladna, toalety, krytá čekárna a obchody, v dalších dvou modulech by vznikly kanceláře a možná také noclehárna. Jelikož stavba bude sestavena ze samostatných modulů, není podle Boušky problém některou z částí vyškrtnout či výrazně upravit, aniž by se tím projekt výrazně zpozdil. Není však pochyb o tom, že nové nádraží bude výrazně subtilnější, projektanti totiž vzali v úvahu reálný provoz nádraží, které už nepotřebuje naddimenzované kapacity současné nádražní budovy.

„Aktuálně zahajujeme spolupráci s firmou, která projekt pro SŽDC připravovala. Chceme s ní vyřešit také okolí nádraží, ve kterém bychom s pomocí evropských dotací mohli realizovat záchytné parkoviště, nebo dopravní terminál,“ dodává Bouška.

Klíčovou otázkou, která však projekt může ovlivnit, je budoucnost zamýšlené rychlodráhy spojující Liberec, Mladou Boleslav a Prahu. Pokud by došlo k realizaci tohoto projektu, na němž má z logistických důvodů eminentní zájem společnost Škoda Auto, mohlo by se boleslavské hlavní nádraží stát pouhou zastávkou. V takovém případě by se zřejmě dokázalo obejít i bez dalších kapacit, které hodlá využívat SŽDC a České dráhy.

Autor: Martin Weiss

11.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jan Vladyka

Rezervní týmy prožily nechutný závěr podzimu

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO

S kabelkou žena přišla o desítky tisíc korun

Škoda zkouší přepravu dílů do Číny po železnici

Mladá Boleslav - Mladoboleslavská automobilka před nedávnem odstartovala pilotní testovací projekt přepravy sériových dílů do Číny po železnici. Zkušební kontejner, který je v této chvíli na cestě, obsahuje sériové díly, které Škodovka standardně přepravuje námořní dopravou. 

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Výměna karet na placené parkování už začala

Mladá Boleslav - Výměna parkovacích karet na rok 2018 do stávajících zón placeného stání už byla zahájena. Nyní se vydávají karty pro zóny, které nečekají žádné změny ani po zavedení plánovaného parkovacího systému na území celého města v příštím roce.

OBRAZEM: Mladá Boleslav se mění ve vánoční město

Mladá Boleslav - S blížícím se začátkem adventního času byly ve čtvrtek instalovány na svá místa především na lampách pouličního osvětlení velké světelné vánoční ozdoby. Místním lidem i návštěvníkům budou zářit na cestu i dopřávat sváteční náladu až do začátku příštího roku. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT