V areálu, na němž se viditelně podepsal zub času, přibudou nejen tři garáže, ale také myčky pro sanitky. „Dále dojde ke zpevnění plochy komunikací, pořízení vsakovací nádrže nebo oplocení pozemku," vyjmenovala další zásahy Jiřina Fialová, středočeská radní pro zdravotnictví.

Celkové náklady se vyšplhají na 8,5 milionu korun a vše půjde z investičního fondu.

V současné době výjezdy zajišťuje šest vozů. Čtyři skříňové, které pacienty přepravují od roku 2012, a jedno zálohové vozidlo, které má v technickém listu zapsaný rok 2009.

Škodu Yeti, která je po nedávné nehodě na křižovatce ulic Dukelská a Laurinova mimo provoz, nahradilo záložní Subaru z roku 2005. Jak uvedla mluvčí záchranky Petra Effenbergerová, tento vůz plní funkci setkávacího systému rendez-vous.

Cena nové sanitky vyjde na přibližně 2,6 milionu korun. V tom ale není suma za vybavení. „Lékaři zde mají k dispozici například defibrilátor, plicní ventilátor, ale také schodolez, vakuovou matraci, kardiopumpu, kyslíkové lahve a další," vyjmenovala Petra Effenbergerová.

Obměna parku před třemi lety

Poslední obměna vozového parku se uskutečnila před třemi lety. V automobilech nejvíce trpí pneumatiky, brzdové kotouče či tlumiče.

„V podstatě to souvisí s tím, v jakém režimu tyto vozy jezdí a samozřejmě záleží i na stavu komunikací. Při výjezdech se totiž nejezdí jen po upravených silnicích, ale auta si často musí poradit i s náročným terénem," vysvětlila mluvčí záchranky.

Životnost sanitek, pokud ovšem nedojde k totální škodě, například při dopravní nehodě, se řádově pohybuje mezi pěti až šesti lety. Potom jsou staženy z každodenního provozu a čekají v garážích jako zálohy.

Pokud už jsou ale auta vyřazená úplně, záchranka je přednostně nabízí různým příspěvkovým organizacím Středočeského kraje a následně spolkům, například dobrovolným hasičům. Pokud o ně nikdo neprojeví zájem, může si je koupit kdokoliv za odhadní cenu.

Za minulý rok mladoboleslavská záchranka přepravila celkem 7 769 pacientů, což znamená, že každý měsíc jich průměrně svezla do nemocnice 647.

Čím se pacienti nyní vozí?

• 4 sanitní vozy tzv. skříně VW T5 STROBEL (2012) sanitní automobil kategorie C s krabicovou nástavbou (turbodieslový motor o výkonu 132 kW, manuální 6ti stupňová převodovka, pohon 4x4, max. rychlost 170 km/hod.)

• 1 sanitka VW T5 (2009) zálohové vozidlo, sanitní automobil kategorie B (turbodieslový motor o výkonu 128 kW, manuální 6ti stupňová převodovka, pohon 4x4, max. rychlost 169 km/hod.)

• 1 Škoda Yeti v současné době po nehodě mimo provoz, za něj jezdí náhradní vozidlo Subaru (2005)