Málo informací má například Ivan Bohuslav. Ten se snaží doptávat na magistrátu, jeho otázky ale prý často zůstávají bez odpovědi. „Zrušili portál který sloužil k tomu, aby se člověk doptal,“ předeslal Bohuslav. Informace by mohl získat třeba při zasedání zastupitelstva města, ale na účast na schůzích prý nemá čas. „Nemá smysl tam tři hodiny sedět a poslouchat uspávání, když se nakonec stejně nic nedozvím,“ poznamenal muž, který by tak spíše ocenil dostupnější informace online.
Podle mluvčí města Šárky Charouskové ale webová rubrika „Napište na radnici“ funguje a každý, kdo se zeptá věcně a konkrétně, odpověď na svůj dotaz dostane. „Řádově jsou to desítky dotazů týdně,“ dodala mluvčí.
Dříve však na webu existovala přehledná platforma, na níž byly vidět otázky občanů i odpovědi z magistrátu a to dneska již nefunguje. Je pouze možné zaslat zprávu právě pomocí k tomu určené rubriky.
Ostatně terčem veřejné kritiky se stává i samotná přehlednost webu. Ten prý není pro standardní uživatele „nejpřátelštější“. Magistrát si je této situace vědom a pracuje na nápravě. „Na webových stránkách už několik měsíců spolu s kolegy na tiskovém a IT oddělení pracujeme. Slibujeme si od něj především lepší přehlednost a snadnější orientaci,“ uvedla mluvčí Mladé Boleslavi Šárka Charousková.
Nový web už na podzim
Město web staví tak, aby byl uživatelsky přívětivý a odpovídal současným požadavkům uživatelů. Zda tomu tak bude, zjistí občanů už brzy. Hotový by nový web měl být na podzim.
Na zlepšování přístupu občanů k informacím z radnic pracují průběžně i v dalších městech. Například v Benátkách nad Jizerou před nedávnem prošel obnovou místní web. Je přehlednější než ten původní – a navíc na čtenáře také mluví. Hlasové rozhraní podle radnice ocení hlavně lidé se špatným zrakem, senioři, ale třeba i řidiči.
V Mnichově Hradišti zase před nedávnem zprovoznili prostřednictvím portálu Reservatic.cz elektronické objednávání na některé odbory jako jsou odbor dopravy, správních činností a na živnostenský úřad. Díky tomu lidé nemusí na úřadu čekat a objednají se z pohodlí domova.
Většina měst se shoduje na tom, že v komunikaci dnes také velmi pomáhají sociální sítě. Ať už jde o oficiální profily radnic, nebo o osobní profily lokálních politiků, kteří mají obsahy profilů veřejné a skrze ně oslovují občany s novinkami.