Už tento týden se Mladá Boleslav po roce opět promění v město duchů. V pondělí 3. srpna začíná dvoutýdenní celozávodní dovolená, která se týká 22 tisíc škodováků.

Přestože drtivá většina zaměstnanců skutečně nastoupí na dovolenou, fabrika tak úplně neosiří. Některé úseky pojedou ve stejném tempu dál. Například nepřetržité provozy, které zásobují koncernové partnery. Do práce půjdou dále třeba administrativní pracovníci, ostraha bran nebo ti, kteří pracují v oblasti stravování. Celkem asi 800 lidí.

V boleslavském závodě se dovolená opět ponese ve znamení údržby. Pozornosti se dočkají obě montážní linky, zařízení lisovny i svařovny. V lakovně bude vybudována nová chladící zóna a ve výrobě agregátů na lince bloku válců dojde k modernizaci tlakového a montážního stroje.

„Dobu, kdy bude zastavena výroba, efektivně využijeme k cílené optimalizaci a úpravě našich výrobních zařízení. V příštích týdnech, tedy i po celozávodní dovolené, se budeme soustředit především na plánované rozšíření výroby v závodě Kvasiny," říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti zodpovědný za oblast výroby a logistiky.

V Kvasinách začala dovolená už v pondělí 27. července a potrvá dokonce tři týdny. Protože výrobní kapacita závodu má v několika příštích letech stoupnout na 280 tisíc vozů ročně a Kvasiny produkují vedle Yetiho také slibně se prodávajícího nového Superba, pracuje se zde zejména na rozšíření výrobní linky ve svařovně, zřízení robotického pracoviště v lakovně a na výstavbě logistických prostor.

Probíhající práce rovněž souvisí s náběhem nového vozu značky Seat, který se bude integrovat do stávajících výrobních linek. O tom informoval na konci minulého týdne týdeník Škodovácký odborář.

Také letos dojde během celozávodní dovolené v automobilce k odstávce teplé vody. Také ve společnosti Ško-Energo se totiž chystá údržba.