Náměstek Jiří Bouška uvedl zajímavou statistiku: za týden projelo Bezděčínem přes 34 tisíc aut. Informace, že lokalitou projíždějí řidiči příliš rychle, není nová, šlo pouze o ověření situace. „Nechali jsme si ověřit informaci, že tam řidiči jezdí rychle, čísla to ukazují úplně jasně,“ uvedl.
Řešení je tak nasnadě; dohlédnout na řidiče. Situaci tak má změnit pokutovací radar. Ten by mohl fungovat i na principu automatu, kdy se bude čtení poznávacích aut značek řešit softwarově. Nebude se tak jednat pouze o informační radar s cedulí, která řidičům ukáže jejich rychlost, jak je běžné v mnoha obcích na Mladoboleslavsku.
Vedle nákladů na samotný radar i softwarové řešení se počítá s dalšími náklady, a sice v podobě pracovního místa na odboru dopravy. Bude totiž pravděpodobně nutná další pracovní síla, aby se neukázněnými řidiči zabývala. „Počítáme s tím, že po zavedení radaru budeme muset někoho přijmout na odbor dopravy. Řeší se i softwarové zpracování výsledku,“ naznačil.
Podle jeho slov se nechce vedení Mladé Boleslavi vydávat cestou, že bude na každé lampě radar. „Tak to není, že je dáme všude, kde se někdo ozve. V Bezděčíně je ale situace nebezpečná, je tam velký průjezd vozidel, jezdí tam i kamiony,“ podotkl Jiří Bouška.