Možnost cestovat na jednu jízdenku po celém území Pražské integrované dopravy (PID), nevyjímaje ani pražskou MHD, a koupit si i zvýhodněnou časovou jízdenku. Právě to od 2. července mohou lidé, kteří budou do hlavního města cestovat z Benátek nad Jizerou.

Jak uvedl Jan Tichý, předseda benátecké Komise pro dopravu a bezpečnost, již řadu měsíců tato prosba proudila k vedení města z úst řady obyvatel, kteří pravidelně dojíždí do Prahy. Ať už za prací, či za studii.

„Výhledově lze uvažovat také o obnovení víkendového provozu, přímém spojení do Milovic či zapojení benátecké průmyslové zóny," nastínil další varianty Jan Tichý.

Podle předsedy komise se však případné změny neuskuteční bez toho, aniž by iniciativu v návrzích a připomínkám k jízdním řádům nevzali na svá bedra sami cestující, kteří vědí, jaké spoje nejvíce potřebují a využívají je.

Součástí PID jsou dvě linky

Martin Bělovský, jednatel společnosti Arriva Střední Čechy, která autobusovou dopravu zajišťuje, upozornil, že součástí PID jsou pouze dvě linky. „Jde o linky mezi Benátkami nad Jizerou a Lysou, konkrétně o číslo 271431 přes Starou Lysou a 271434 přes Jiřice, což jsou pro obyvatele Benátek spojení spíše okrajová," řekl Martin Bělovský.

Nicméně pro hodnocení přínosu a změn ve vytíženosti jednotlivých spojů je zatím příliš krátká doba. Navíc situaci v takříkajíc zpětné vazbě trochu komplikuje i fakt, že jsou právě školní prázdniny, s čímž souvisí i přirozeně snížená poptávka po dopravě.

Arriva Střední Čechy, Benátky nad Jizerou i PID zatím data shromažďují. „Na konci října se uskuteční první vyhodnocení a pokud bude potřeba, budou navrženy i případné úpravy. Už teď je ale ze strany obcí a měst zájem o provoz přímé linky Milovice Benátky a také o minimální víkendový provoz mezi Benátkami a Lysou, případně Milovicemi," vyjmenoval Jan Tichý.

Dodal ale, že je důležité vzít v úvahu fakt, že rozsah autobusové dopravy na Nymbursku a Mladoboleslavsku je diametrálně odlišný především vlivem železniční dopravy v obou okresech.

„V našem okrese jsou především vedlejší a lokální jednokolejné tratě s výrazně menší přepravní kapacitou a v zásadě neschopné konkurovat rychlejší silniční dopravě," upřesnil.