Požadavky na změny ze strany veřejnosti jsou podle primátora oprávněné. „Přípravy a zajištění však trvají déle, než jsme původně předpokládali. Na vině je nejen počasí, ale i legislativa v podobě stanovení jasných podmínek, schválení potřebných peněz a dokončení veřejných soutěží na zakázky,“ vysvětlil.

Změny by neměly být jen kosmetické. V prostorách nádraží se připravuje například instalace digitálních informačních tabulí s informacemi o odjezdech a příjezdech autobusů, které budou umístěny uvnitř čekárny i na vnější části objektu.

Chystá se rovněž instalace speciálních sítí, které mají zabránit znečišťování plochy nádraží a nástupišť holuby. 

Obnoví se dopravní značení, které je ve špatném stavu, opraví se lavičky, doplní se zeleň. „Celý prostor se zkultivuje tak, aby byl hezkou vstupní bránou do města,“ řekl Nwelati.

Dalším problémem je neustálá přítomnost opilců a bezdomovců nejen v čekárně, ale i na nástupištích. Už dříve radní rozhodli, že v těchto místech bude nezbytné působení bezpečnostní agentury. Autobusové nádraží by mělo být pod dohledem dvou zaměstnanců denně od čtyř do třiadvaceti hodin.

„Je však nelehké vyhovět zákonům a současně přitom vybrat agenturu nejen podle ceny, ale také podle kvality,“ konstatoval primátor a současně upozornil na fakt, že příprava takové zakázky a soutěž může trvat i několik měsíců.

Proto bylo rozhodnuto o dočasném řešení. Dopravní podnik vybral bezpečnostní agenturu, která tam bude působit jen dočasně, do doby dokončení soutěže a výběru finální firmy.

Současně s těmito opatřeními plánuje Dopravní podnik Mladá Boleslav na základě zadání od vedení města další novinky v dopravě.

„Rádi bychom zrychlili cestu mezi městem a příměstskými částmi. Také chceme zvýšit frekvenci spojů na těchto trasách. Zároveň se připravují dvě až tři takzvané rychlolinky, s nimiž se budou moci cestující podstatně rychleji než dnes dostat z jednoho konce města na druhý,“ nastínil záměr primátor.

V současné době občané jezdí při cestách mezi příměstskými částmi a městem často zdlouhavě. Nová koncepce počítá s tím, že mezi zastávkou Výstaviště a jednotlivými příměstskými částmi budou jezdit mikrobusy přímo a častěji, navíc bez zajíždění do okolních částí. Tím se zkrátí doba jízdy lidem z Čejetic nebo Michalovic na Výstaviště na zhruba sedm minut.

Město v této souvislosti plánuje nákup čtyř mikrobusů, které by měly tuto hvězdicovitou koncepci zajistit.

Další velkou novinkou má být zřízení dvou až tří rychlolinek z jednoho konce města na druhý. „S pomocí rychlolinek se cestující dostanou velmi rychle například k obchodním centrům ve východní a severní části města a k hlavnímu železničnímu nádraží,“ řekl primátor Nwelati a dodal, že by vše mělo být připraveno do podrobností do jednoho až dvou měsíců. Souběžně bude magistrát připravovat nákup mikrobusů. Jednou z možností je nakoupit mikrobusy na etapy.