K první skupině se řadí třeba Jiří Kulhánek z Hradce Králové. „Já už to jako vtip vlastně ani neberu. Spíš je to krutá realita. A nejhorší na tom je, že pošťáci se občas ani neobtěžují zazvonit. Kolikrát se mi stalo, že jsem byl doma a přesto se mi najednou objevil ve schránce vzkaz, že jsem nebyl k zastižení a proto si musím pro zásilku dojít na poštu,“ sděluje své pocity Jiří Kulhánek, který se již nechtěl stále trmácet na nejbližší poštu, stát frontu a mnohdy se i hádat s obsluhou za překážkou: „Vím, že ona za to nemůže, ale stejně mi to kolikrát nedalo. Jenže hlavou zeď neprorazíš. Místo toho, abych se nervoval, tak už nějakou dobu využívám služeb soukromých přepravců. A jsem spokojen.“

Ilustrační snímek
Pošta se připravuje na Vánoce. S odesíláním balíků neotálejte, radí odborníci

Titulní strana magazínu VíkendZdroj: deníkDo skupiny, která u České pošty vidí spíše negativa, se řadí i Jana H. z Mladé Boleslavi. „To jméno přede mnou ani neříkejte. Už jsem s ní měla tolik výstupů, že je ani nedokáži spočítat na jedné ruce. Dokonce jsem dávala i reklamace, ale pošta se kolikrát ani neuráčela mi odpovědět,“ míní žena, která v poslední době raději sáhne do soukromé sféry, než aby se spoléhala na státní podnik: „U soukromníků mám jistotu, že se mi ozvou a můžeme si sjednat čas i místo sjednání zásilky. To se mi líbí, ale u pošty jsem to nikdy nezažila.“

Své špatné zkušenosti s prací České pošty popsala Deníku i mladá žena z malé vísky u Hradce Králové. „ Potýkala jsem se s nepříjemnou situací, kdy jsem posílala drahou zakázku, dala jsem ji pojistit a sledovala, až ji zákazníkovi doručí. Mělo to být do druhého dne. Po dvou dnech balíček stále visel kdesi na cestě,“ začala s popisem trnité cesty žena. Do celé anabáze se vložil i koncový zákazník, který na poštu volal. Tam mu bylo řečeno, že balík bude doručen do druhého dne. Vzal si proto volno, ale balík opět nedorazil.

Česká pošta. Ilustrační foto
Pošťáků by do šesti let mělo být o čtvrtinu méně. Pošta ale slibuje lepší služby

„Jelikož šlo o velmi drahou zakázku, urgovali jsme poštu oba. Pošta nám dala číslo na konkrétního řidiče, ale toto číslo bylo nefunkční. Nakonec telefon nebrala ani pošta. V zoufalství jsem i napsala poštovnímu ombudsmanovi, který, dle textu na webu, stojí na mé straně. Odpověděl po několika dnech, ať problémy s poštou řeším s poštou a ne s ním. V té době už zákazník naštěstí balík měl. Nicméně mě to ponaučilo a drahé zakázky už poště nesvěřím. Nicméně abych jen nehanila, využívám firemní doručování, které funguje dobře. Paní na přepážce malé vesnické pošty ví přesně, co dělat a nikdy mě nezklame,“ našla ženana státním dopravci přeci jen nějaká pozitiva.

Celý článek si přečtete v sobotním magazínu Víkend, který je součástí regionálních deníků

Co se ještě dočtete v magazínu Víkend:

- Tipy na dárky pod stromeček
- Gastronomie: Soutěžte s námi o večeři pro dva dle Maurerova výběru
- Více křížovek, sudoku a soutěží o hodnotné ceny

Předplaťte si Deník s přílohou Víkend již od 76 Kč měsíčně. (objednávejte ZDE) nebo si jej můžete objednat i telefonicky na 272 015 015.