„Od pondělka začínají bourací práce, které by měly být hotovy do konce května,“ potvrdila Deníku Helena Frintová z krajského úřadu, že stále platí již dříve zveřejněné harmonogramy. S otevřením nového mostu se počítá za 19 měsíců. Za více než 276 milionů korun s DPH (přičemž 228,3 milionu se podařilo získat z evropských fondů) vznikne most, který by měl plnit všechny funkce dosavadní zchátralé stavby. „Nové podpěry by navíc měly vydržet i mimořádné zatížení, které může například způsobit náraz vlakové soupravy v případě, že by vykolejila,“ připomněl zvýšenou odolnost radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO).

V Lysé nad Labem a okolí kraj podle jeho slov chystá i další velké opravy. V červenci má začít na silnici II/331 dvouměsíční rekonstrukce křižovatky Dvorce, sladěná i s rekonstrukcí městské kanalizace. Počítá se s tím, že hotovo by mělo být koncem srpna. Na jaře příštího roku pak na stejné komunikaci má přijít na řadu křižovatka Litol. Tam by se podle nynějších předpokladů mohlo pracovat od dubna do června 2019. Rovněž na příští rok kraj chystá ještě akci s označením II/272 Lysá nad Labem – průtah.

Opravy klíčových mostů – kdy v některých případech jde i o kompletní zbourání spojené vybudováním nové stavby – komplikuji nyní řidičům jízdu i na dalších místech středních Čech. K nejvýraznějším stavebním akcím současnosti patří práce na mostě přes koleje ve Vítězné ulici v Kutné Hoře (spojené s dlouhodobou uzavírkou spojnice s městskou částí Malín po silnici I/2) – a také mosty na dálnici D8 u Zdib těsně za hranicemi metropole, kousek dál od Prahy pak nad dálnicí D10 (na silnici II/101 mezi Brandýsem nad Labem a Zápy) – či například opravy Masarykova mostu v Kralupech nad Vltavou, mající trvat do konce dubna.