Ne však na dlouho. Úkaz, který už v neděli vyvolal mnoho pozornosti a mnozí s nadsázkou hovořili o návštěvě z vesmíru, se na obloze opakoval i v pondělí v noci. To už mu přihlíželo mnohem více lidí. A nejen na Kladensku. S podobným svědectvím se obrátila na redakci Deníku i další pozorovatelka z Králova Dvora na Berounsku.

Vysvětlení, že by se mohlo jednat o návštěvu z jiné planety, ale zůstává jen velkou fantazií přihlížejících. Podle oslovených odborníků je totiž realita mnohem více přízemní. Jednalo se prý o nově vypuštěnou várku satelitů pro přenos internetu. Podobné úkazy se proto budou nyní objevovat často, než se satelity dostanou na místo určení.

Nad Studeněvsí se objevilo UFO. Hvězda, optický klam nebo podvrh?
VIDEO: Nad Studeněvsí se objevilo UFO. Hvězda, optický klam nebo podvrh?

Jak potvrdil Martin Krtek Šturm z týmu mladých vědců Laborky.cz Gymnázia Václava Beneše Třebízského ve Slaném, které je fakultní školou Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, v případě úkazu nad Slaným se jedná o část várky 60 satelitů pro internet, které byly minulý týden ve středu 18. března ve 12.16 UTC vypuštěny raketou do vesmíru z amerického kosmodromu na Mysu Canaveral na Floridě ve Spojených státech.

„Jedná se o projekt Starlink společnosti SpaceX. Projekt bude probíhat ještě sedm let a družic bude vypuštěno celkem dvanáct tisíc,“ potvrzuje Krtek.

Slánští gymnazisté míchají dezinfekci pro Slaný už týden. Snímek z doby, kdy ještě nebyly povinné roušky.
Slánští gymnazisté v akci: Vyrábějí dezinfekci a ochranné štíty pro doktory

Vědci ze Slaného měli možnost podobný úkaz pozorovat už vloni v Terezíně, kdy nad jejich hlavami byla celá šňůra satelitů. „Vypadalo to jako kostičky, které se pohybovaly stejnou rychlostí na obloze v dlouhé řadě,“ uzavřel Krtek.

Zdroj: Youtube
Vedoucí kladenské kultury Filip Zoubek při zahájení on-line projektu na facebooku Kladno žije.
Koncerty, divadlo i cvičení. Kladno ožije na facebooku