Předběžný odhad nákladů na revitalizaci (jíž by silnice získala charakter II. třídy) ukazuje, že by bylo třeba téměř 300 milionů korun; předpokládaný rozpočet hovoří o částce 295 912 500 Kč včetně DPH.

Na nutnost oprav přímo na místě upozornila i hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). Jedním dechem poznamenala, že do budoucna se navíc počítá s velkým dopravním zatížením. „Bohužel v tomto případě není možné financování z fondů Evropské unie,“ posteskla si. Už před zahájením návštěvy ostatně ohlásila, že chce členům kabinetu představit především místa, kde by mohl stát pomoci s řešením středočeských problémů – a to včetně financování.

V rámci kladenské zastávky nechyběla ani debata o plánech Ředitelství silnic a dálnic na výstavbu přeložky netradičně číslované silniční spojky I/61, která je významná nejenom pro dopravu v Kladně, ale také představuje důležitou spojnici mezi frekventovanými silnicemi první třídy I/6 a I/7, navazujícími na „karlovarskou“ a „chomutovskou“ dálnici. Dnes se jedná o komunikaci, která patří k úsekům s největším počtem nehod v rámci republiky.