Z nové řady propagačních materiálů středočeské turistické centrály se mezi návštěvníky veletrhu setkaly s největším ohlasem především tiskoviny nazvané Milostné příběhy středních Čech a Šlechtické ubytování. Veřejnost pak nejčastěji žádala mapu kraje a informace o možnosti výletů do okolí při návštěvě Prahy. Podobně jako na propagačních akcích pořádaných u nás projevovali návštěvníci velký zájem o cyklomapy a nabídku tras pro pěší turistiku; z konkrétních turistických cílů pak vévodily Kutná Hora a Český ráj.

Expozice České republiky jako celek na veletrhu ITB Berlín odrážela hlavní marketingové téma agentury CzechTourism pro letošní rok: sto let příběhu České republiky, připomněla vedoucí veletrhů CzechTourismu Tereza Matějková. Zdůraznila, že v expozici nebyly použity jen fotografie či videospot se stoletou tématikou. Nechyběla ani tolik populární virtuální realita – prohlídka regionů z ptačí perspektivy či historická jízda Prahou, připravená ve spolupráci se společností Škoda Auto.

Jak účinná může být spolupráce s médii, ukázalo v rámci veletrhu na výstavišti Messe Berlin ocenění, které získala filmařka a režisérka Julia Finkernagel za nejlepší mediální příspěvek: televizní reportáže pro Hessischer Rundfunk s tématem Zlatá Praha a okázalá lázeňská města. Natáčelo se v Praze, Kutné Hoře a západočeském lázeňském trojúhelníku.

Externí odkaz na oceněné mediální dílo najdete zde