Cílem je nabídnout takové vlaky, které lidé budou chtít využívat, připomněl Borecký v souvislosti s chystaným zprovozněním nových souprav. Ty jsou skutečně nové, vyráběné českou společností Škoda Transportation. Nejde tedy ojeté soupravy dovážené k modernizaci z Německa, které sice také nabídnou cestujícím nový zážitek z cestování, nicméně někteří pasažéři se o nich vyjadřují hanlivě: právě v souvislosti s tím, že jde o železniční vozidla, která byla u sousedů vyřazena z provozu, aby je nahradily modernější typy.

Jednopodlažní soupravy RegioPanter, které jsou schopny jet rychlostí až 160 km/h, pokud to umožňuje trať, nejsou cestujícím neznámé. Ve třívozové variantě s až 240 místy k sezení jsou zaváděny na významných elektrifikovaných tratích v krajích Královéhradeckém, Pardubickém, Plzeňském, Olomouckém a Ústeckém; dvouvozovou verzi s až 140 sedadly pak České dráhy provozují v jižních Čechách a v Moravskoslezském kraji. Svá slova o tom, že jejich zavedením i v metropolitní oblasti se cestování ve středních Čechách a v Praze stane příjemnější a modernější, podpořil Borecký hned několika argumenty: samozřejmostí budou nízkopodlažnost, klimatizace, Wi-Fi připojení k internetu, pohodlné toalety, dostatek prostoru pro kočárky a jízdní kola, elektrické zásuvky i USB pro dobíjení mobilů…

„Hlavně by ty vlaky měly jezdit včas,“ poznamenal na facebooku uživatel Petr Čermák. Jinak reagoval Jan Medvedík. „Nejsem si úplně jist, jestli s tím, jak vypadají "Sloni" už teď, vydrží ještě dva a půl roku,“ napsal s odkazem na to, jak vnímá stav jednotek CityElefant. „Nedávno jsem jel vlakem a přišlo mi, že je v posledním tažení. Cestou zpátky pak tři nejely – a bylo nám řečeno, že pro poruchu.“ „Musí vydržet ještě 20 let,“ odpovídá Borecký – s upřesněním, že 17 nejstarších elefantů bude vyřazeno v roce 2029; zbytek se průběžně modernizuje.