Jednání se Středočeským krajem, které se uskutečnilo tento týden, se účastnil i místostarosta Mělníka Milan Schweigstill. „Starostové obcí ležících na trati předložili různé návrhy, jak se ji pokusit zachovat a nabídli také spoluúčast na provozu. Výsledkem je, že se rušení trasy posunulo,“ řekl pro Deník místostarosta Mělníka..

Ilustrační foto
Kdo chce vést vaši obec na Mělnicku? Přinášíme kandidátky pro komunální volby

Náměstek hejtmanky pro veřejnou mobilitu Petr Borecký odložil rozhodnutí na červen příštího roku „S tím, že všechny předložené návrhy budou prověřeny, propočítány, a budeme se bavit o tom, jestli jsme schopni dráhu nějakým způsobem udržet,“ dodal Schweigstill.

Důvodem plánovaného rušení je nedostatek financí. Krok by kraji ušetřil 20 milionů korun ročně. Cílem podle radních však není za každou cenu rušit některé spoje, ale je třeba větší finanční participace měst a obcí. Ze stejného důvodu už loni v prosinci kraj omezil nebo přímo zrušil určité spoje.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.

Borecký už dříve uvedl, že je kraj ochoten některé spoje dále objednávat, pokud se na tom obce a města budou finančně podílet. „Posunem termínu získáme čas pro další jednání. Vnímám velký zájem měst a obcí o řešení situace,“ řekl po schůzi radní pro oblast veřejné dopravy.

V případě zachování železničního spojení mezi Mělníkem a Mšenem je na stole také varianta změny celé koncepce dopravy, kdy by se ustoupilo od některých autobusových spojů a jejich nahrazení těmi vlakovými.

Podobný problém se neřeší pouze na Mělnicku. Na pomezí středočeského a plzeňského kraje bojuje o přežití vlakové spojení mezi Rakovníkem a Kralovicemi, které je často využíváno turisty k návštěvě Mariánské Týnice. „Rádi bychom koncept vlaků o víkendech v sezonně udrželi, zejména pro návštěvy Mariánské Týnice. Jen bychom chtěli pozdější odjezd zpět,“ řekl Pavel Čížek, náměstek hejtmana pro oblast dopravy Plzeňského kraje.