Napadne to asi každého řidiče: odkdy se s velkými silničními stavbami začíná před příchodem zimy? Pravda; počasí aktuálně máme téměř letní – kalendář nicméně hovoří jasně… Na to stavbaři mohou jen přikývnout. S tím, že naplno se práce rozběhnou na jaře. Pro letošek se počítá s takovými přípravami, aby byl úsek v příštím roce připravený na zahájení kompletní modernizace. „Ta bude spočívat v obnově mostních objektů a středního dělicího pásu,“ upřesnila Štočková.

„V letošní stavební sezoně provedeme opravy dálnice před zahájením a rozšíření komunikace na připojovací větvi exitu u Mirošovic, dále proběhnou práce na přejezdech středního dělicího pásu,“ uvedla dále, co se chystá pro nejbližší týdny. Pro uživatele dálnice je podstatné, že je nové značení svede k jízdě v režimu 2+2 pruhy.

„Chtěli bychom požádat řidiče o dodržování dopravních opatření – a především stanovených rychlostí,“ vyzývá mluvčí Štočková motoristy k ohleduplnosti. „Plynulý průjezd místem sníženou rychlostí napomáhá bezpečnosti řidičů i pracovníků, navíc je tak zajištěno bezproblémové zásobování stavby,“ osvětlila souvislosti.

Modernizovaný úsek dálnice mezi exity 21 a 29 měří 7,646 km. Nachází se na něm šest mostů – z toho v pěti případech jde o dálniční mosty; tím šestým je nadjezd. Most Šmejkalka pak Ředitelství silnic a dálnic vede jako samostatnou zakázku. Pracovat se má celoročně, ať je léto, nebo leden; hlavní práce se ale po tři roky soustředí vždy do stavební sezony od jara do podzimu.