Nemusí však jít o konečné množství. Jestliže krajští silničáři řeknou, že doskladnění je zasmluvněno, znamená to, že v případě potřeby není problém dokoupit další materiál; v případě obzvlášť tuhé zimy stačí vyslat požadavek.

Kraj spravuje celkem 8644,46 kilometru komunikací (z toho 2,4 tisíce představují silnice II. třídy a 6,2 tisíce třídy III.). Menší část této sítě, zhruba 3,4 procenta, je ze zajišťování zimní sjízdnosti prohrnováním a posypem vyjmuta – a to již od roku 2018. Cílem je ušetřit za zimní údržbu tam, kde jsou málo využívané silnice, po nichž nejezdí pravidelné autové linky – a zpravidla vedou do míst, kam lze dojet i jinudy; po širších silnicích, jež ze zimní údržby vyjmuty nejsou. Dá se tedy konstatovat, že zapadlé silničky mohou být i zapadané.

Neudržovaných bude podle údajů krajského úřadu v nadcházejícím zimním období 294,31 kilometru. Odpovídá to rozsahu omezení údržby z minulé zimy – proti loňsku přibylo 150 metrů – přičemž vyhodnocení zkušeností ukázalo, že to nepřináší zásadnější problémy. Dokonce ani pro složky integrovaného záchranného systému mířící k zásahům. Tyto silnice nicméně nezůstávají v zimním období uzavřeny. Pouze zůstávají zasněžené nebo namrzlé, případně i zaváté, na což upozorňuje svislé dopravní značení – a řidič je povinen přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky. Konkrétně se uplatňují dopravní značky A22 (Jiné nebezpečí) s dodatkovými tabulkami s textem Silnice se v zimě neudržuje.

O sjízdnost v zimním období se bude starat obdobná technika, jakou řidiči potkávali na silnicích v minulých letech. Několik nových vozidel nicméně firmy, jež pro krajskou správu silnic práce zajišťují, nakoupily. Sypače i další stroje jsou vybaveny sledováním polohy pomocí GPS, a tak mají dispečeři o jejich pohybu přesný přehled. Podívat se mohou i zájemci z řad veřejnosti, a to na webových stránkách krajských silničářů ksus.cz (jde o položku označenou jako „obslužnost vozovek“).

Na svém webu také krajská správa silnic zveřejňuje telefonické kontakty na dispečery pro jednotlivé oblasti středních Čech včetně spojení s celokrajskou nepřetržitou službou: ta má číslo 724 799 159.

Vývoj nákladů na zimní údržbu krajských silnic
- 1999/2000: 290,9 milionu korun
- 2000/2001: 257,0 milionu korun
- 2001/2002: 246,4 milionu korun
- 2002/2003: 185,0 milionu korun
- 2003/2004: 284,1 milionu korun
- 2004/2005: 343,0 milionu korun
- 2005/2006: 508,3 milionu korun
- 2006/2007: 295,2 milionu korun
- 2007/2008: 356,1 milionu korun
- 2008/2009: 479,3 milionu korun
- 2009/2010: 426,1 milionu korun
- 2010/2011: 376,6 milionu korun
- 2011/2012: 254,5 milionu korun
- 2012/2013: 371,8 milionu korun
- 2013/2014: 132,9 milionu korun
- 2014/2015: 184,3 milionu korun
- 2015/2016: 209,8 milionu korun
- 2016/2017: 284,3 milionu korun
- 2017/2018: 249,3 milionu korun
- 2018/2019: 283,7 milionu korun

Zdroj: hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová