Centrem dění se během Pražského železničního dne 11. září má stát Masarykovo nádraží, které otevře i Masarykův vládní salonek (původně však vybudovaný v souvislosti se svatební cestou císaře Františka Josefa I. a jeho choti Alžběty Bavorské; pro potřeby prvního prezidenta Československé republiky a jeho vyjížděk salonním vozem, přistavovaným k nástupišti jen pár kroků od dveří salonku, byl prostor upraven až později).

Současně však Správa železnic uspořádá rodinný den na nádraží v Dejvicích a zájemci budou moci obdivovat i vláčky miniaturních rozměrů: modelové kolejiště ve stanici Roztoky u Prahy. Cílem chystaných vyjížděk se stanou zejména Kralupy nad Vltavou, Neratovice, Český Brod – či například Hostivice. Centrum hlavního města zase nabídne svezení historickými autobusy i tramvajemi.

Středočeská hejtmanka jinou cestu než nahrazení lokálek autobusy nevidí.
Od rušení vlaků na lokálních tratích vedení kraje ustoupit nehodlá

Dopravní podnik hl. m. Prahy zájemce povozí v tramvajích pro pamětníky a letitých autobusech zdarma. Běžné jízdenky budou cestující potřebovat pro jízdy elektrickou jednotkou zvanou žabotlam (dnes už patřící historii, ale ještě donedávna vídanou i v běžném provozu na příměstských tratích) do Českého Brodu a moderní elektrickou jednotkou InterPanter do Kralup nad Vltavou: volit mohou mezi tarifem Českých drah a Pražské integrované dopravy. Zvláštní jízdné, dostupné v pokladnách i na e-shopu Českých drah, se chystá pro parní vlaky i okružní vlaky, jež představí pražské spojky cestujícím sedícím v historických patrových vozech tažených dieselelektrickou lokomotivou přezdívanou Brejlovec. Parních vlaků mají příznivci dýmající a supící historie na výběr hned několik: s lokomotivami Šlechtična a Heligon postupně vyrazí čtyřmi směry. Jízdenky na ostatní zvláštní vlaky, třeba na historický motorák vyjíždějící na Negrelliho viadukt, bude možné koupit před nástupem u nádražních pokladen nebo i přímo u průvodčích.