Už loni se na dobříšské trati uplatnil první vůz pro přepravu více než dvou desítek kol naráz, v pražském depu speciálně upravený právě pro spojení s Regionovami. Tento prototyp, který jezdil od poloviny května do poloviny září, přepravil 771 kol. Letos dráhy vyhověly společné žádosti Středočeského kraje a Prahy – a k nasazení na nejoblíbenější spoje z hlavního města do Posázaví připravily ještě další dva cyklovozy.

Třetí cyklovůz se uplatní na trati do Čerčan 

Z Prahy na Dobříš budou Regionovy s připojeným cyklovozem odjíždět v 8.55 a v 10.25. Třetí cyklovůz se uplatní na trati do Čerčan, kde kola lze tradičně převážet v soupravách s velkými patrovými vozy.

Nově přibudou i dvě spojené Regionovy s cyklovozem vloženým uprostřed. Z Prahy přes Vrané a Davli do Čerčan tak víkendové vlaky s velkou kapacitou pro jízdní kola pojedou v 8.25, 9.22, 10.55, 13.55 a v 16.25 – a o sobotách také v 9.55 (ovšem pozor: do 7. června jezdí tento vlak podle výlukového jízdního řádu s odjezdem z hlavního nádraží již v 9.45).

Na provoz cyklovozů příspívá Praha 

„Středočeský kraj dá letos na rozvoj cyklodopravy skoro 51 milionů korun; to je o 18 milionů víc než loni, připomněla hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). „Záleží nám na tom, aby si cyklisté do středních Čech našli cestu,“ poznamenala s tím, že navyšování míst pro cyklisty ve vlacích vítá. Spokojen je i náměstek pražské primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek (ČSSD).

„Regionovy měly na těchto výletních trasách v hezkých dnech problém pobrat všechny cyklisty a rodiče s kočárky – teď bude situace o hodně lepší,“ očekává. „V Posázaví a v okolí Brd, kam tyto vlaky jedou, jsou pro obyvatele Prahy krásná místa, kde rádi tráví volný čas v přírodě. Stále častěji vyrážejí i na kolech – proto na provoz cyklovozů přispíváme z pokladny hlavního města,“ konstatoval.