Zmiňovanou sumu 1,7 miliardy si podle Babišových slov vyžádá 11 projektů, o nichž na setkání byla řeč. Jsou mezi nimi i dva rozsáhlé železniční projekty včetně vybudování nového vlakového nádraží. Potřebné peníze by se mělo podařit získat prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, což hejtmanka chválí. Premiér ovšem upozornil, že vláda nyní potřebuje vědět, zda jsou projekty připraveny tak, aby bylo možné jejich případné financování naplánovat na roky 2019 či s výhledem na léta 2020 a 2021. Zdůraznil, že důležité je nejenom peníze vyčlenit, ale také je umět dobře využít.

Připomněl dále, že vláda chystá fond na podporu rozvoje bydlení. Ten by právě Mladé Boleslavi mohl pomoci získat peníze na výstavbu bytů. Budou potřeba, jestliže automobilka počítá se zvýšením počtu svých zaměstnanců o 3,5 tisíce. Už nyní podle slov primátora Raduana Nwelatiho ve městě žije kolem 50 tisíc obyvatel – byť přihlášených k pobytu je 38 tisíc. Hejtmanka Jermanová poznamenala, že ze strany kraje může Mladá Boleslav (a také město Kosmonosy) počítat především s radami, jak čerpat peníze z dotačních titulů vypisovaných ministerstvy.

Jermanová dále oceňuje aktivitu Škody Auto, která ohlásila záměr vytvořit rozvojový fond pro region Mladoboleslavska. K dispozici by v něm mělo být až tři čtvrtě miliardy korun. „Jsou to peníze do infrastruktury, zejména do škol. Automobilka počítá s tím, že peníze investuje během tří let,“ těší se hejtmanka.

Ilustrační foto
Nízká nezaměstnanost potvrzuje zkušenost firem: nejsou lidi

Vybrané projekty navržené na spolufinancování ze Státního fondu dopravní infrastruktury:
- D10, mimoúrovňové křížení (MÚK) Kosmonosy, investor Ředitelství silnic a dálnic ČR, odhad celkových nákladů činí 350 milionů korun s DPH.
- Kompletní rozšíření třídy Václava Klementa, investor investorské přípravy město Mladá Boleslav, investorem realizační fáze je Středočeský kraj. Odhad nákladů na investorskou přípravu 9,9 milionu korun a na realizaci by mělo být třeba 183,7 milionu (celkem 193,6 milionu korun s DPH).
- Propojení průmyslové zóny Plazy s MÚK Kosmonosy – prodloužení silnice III/0164, investor Středočeský kraj. Odhad nákladů na investorskou přípravu 7,2 milionu korun a na realizaci 83,6 milionu (celkem s DPH 90,8 milionu).
- I/38 Kosmonosy, zkapacitnění křižovatek mezi D10 a třídou Václava Klementa, investor Ředitelství silnic a dálnic ČR, odhad celkových nákladů 250 milionů korun s DPH.
- Rekonstrukce ulice Boleslavská v Kosmonosech, investor investorské přípravy město Kosmonosy, investorem realizační fáze Středočeský kraj. Odhad nákladů na přípravu 4,8 milionu korun, na realizaci 55,7 milionu (celkem s DPH 60,5 milionu).
- Prodloužení SVT – investorská příprava, investor investorské přípravy město Mladá Boleslav. Odhad nákladů na investorskou přípravu 23 milionů korun.
- Propojení MÚK Kosmonosy a MÚK Bezděčín – chybějící úsek II/610 – investorská příprava, investor investorské přípravy Středočeský kraj. Odhad nákladů na investorskou přípravu 100 milionů korun.
- Rekonstrukce objízdných tras – stávající síť (II/268, II/610, III/2768), investor Středočeský kraj. Odhad nákladů na investorskou přípravu 51,6 milionu korun a na realizaci 593,6 milionu (celkem 645,2 milionu).

Zdroj: Krajský úřad Středočeského kraje

Odmítnout jakoukoli vinu a obvinit z krachu kladenské Poldovky politiky přišel v úterý k odvolacímu senátu Vrchního soudu v Praze někdejší šéf hutí Poldi Vladimír Stehlík.
Stehlíka z Poldi soud viny zcela nezprostil