„Začalo to už v roce 2003 s modelem Fabia WRC, který vycházel z první generace vozu. V roce 2009 na tento vůz navázala Fabia S2000 vycházející z druhé generace hatchbacku. V roce 2015 ji pak nahradila Fabia R5, společně s vylepšeným modelem Fabia R5 evo, uvedeným v roce 2019, si toto provedení prozatím připsalo 1 710 vítězství v automobilových soutěžích. Právě na ně navazuje čtvrtá generace, tedy Fabia RS Rally2,“ uvádí Škoda Auto v prezentaci modelu. Závodní vůz se chlubí motorem 1.6 litru o výkonu zhruba 289 koní.

Z výstavy Vavříny s vůní benzínu v Národním technickém muzeu.
PODÍVEJTE SE: Nadupané vozy a vavříny s vůní benzinu v technickém muzeu

Škodovky z Mladé Boleslavi patří k tradičním exponátům Národního technického muzea. Už předchůdce Škody Auto, firma Laurin & Klement, byla tradičním muzejním partnerem. Václav Klement daroval na výstavbu muzea milion korun a také svůj archiv. Posledním škodováckým produktem darovaným muzeu byl loni v dubnu superb prezidenta Miloše Zemana.