I to, jak si v současnosti majitelé lodí stýskají na nemožnost proplout v Nymburce pod lávkou určenou k demolici, potvrzuje, že rekreační plavba je oblíbená. A pro oblast cestovního ruchu mimořádně cenná tím, že dokáže přivést návštěvníky nejenom do velkých měst, ale i do malých obcí. A proč by ve středních Čechách nemělo být stejně samozřejmé zajet si lodí do míst lákajících k cyklistickým vyjížďkám okouzlující krajinou, jako třeba u Dunaje v Rakousku?

Ředitelství vodních cest předpokládá, že by v kraji mohlo vybudovat 18 nových kotvišť. Jak se je podaří doplnit silnicemi, parkovišti, cyklostezkami či turistickým zázemím třebas po vzoru i u nás populárních holandských nebo francouzských kanálů, už závisí na aktivitách obcí a měst. Kraj, konkrétně jeho odbor dopravy, chce vystupovat v roli koordinátora.

Chystá se také vytvoření pracovní skupiny, jež by měla nejen umožnit doladit podrobnosti, ale také pomoci radnicím se získáváním peněz od kraje – a v neposlední řadě pak i zajistit propagaci.

Otevření nového useku D11 u Hradce Králové
Řidiče čekají změny na dálnici D11

Zdroj infografik: Středočeský kraj

Středočeský kraj podporuje rozvoj říční plavby na území regionuZdroj: Středočeský kraj

Středočeský kraj podporuje rozvoj říční plavby na území regionuZdroj: Středočeský kraj