„Rekonstrukce zvýšila riziko nehod, protože je narušená plynulost provozu a tím i bezpečnost," konstatoval Zdeněk Štěpánek, vedoucí benešovského dopravního inspektorátu.

V současném zimním počasí policisté upozorňují na kritické úseky. „Největší problémy dělá především nákladní dopravě při náledí stoupání silnice I/18 v zatáčkách mezi Olbramovicemi a Sedlčany u Křešic a železničního přejezdu u Voračic. Tam, když vozidlo zastaví, protože jede vlak, má velké potíže se rozjet," upřesnil Zdeněk Štěpánek.

Prokluzující pneumatiky kamionu vozovku tak umydlí, že se do obtíží dostanou i řidiči osobních aut. „V zimě jsou ale nejhorším místem serpentiny silnice mezi Jírovicemi a Neveklovem v lese u Tisem. Navíc v údolíčku je mostek, který namrzá a led navede vozidlo do svodidel," varoval vedoucí benešovského dopravního inspektorátu.

Další úseky, kde se policisté v zimě setkávají s větším počtem nehod, jsou na Voticku. „Nedá se nyní aktuálně uvést jeden úsek. Kritická je prakticky celá Česká Sibiř," uvedl Zdeněk Štěpánek. „Naštěstí je letos začátek zimy dobrý," dodal policista.

Tomická šikana

K trvale rizikovým místům na silnicích se řadí tomická šikana. „Aktuálně esíčko u Tomic na silnici mezi Benešovem a Táborem vede z hlediska závažných následků," poznamenal Zdeněk Štěpánek, velitel benešovských dopravních policistů

Dvojitou zatáčku odstraní až přeložka hlavní silnice I/3 kolem Olbramovic. Ředitelství silnic a dálnic má v plánu začít stavět příští rok. „To se ale opakuje do nekonečna desítky let. Až bude obchvat hotový, budu říkat super," přiznal dopravní policista.

K dalším neuralgickým místům na silnicích patří křižovatka silnic II/112 Benešov - Vlašim a II/111 Bystřice - Divišov u struhařovské vlakové zastávky. „Výhledově se má přestavět na okružní. Ale zatím je pouze v plánu," připomněl Zdeněk Štěpánek.

Čtěte také: Při nehodách se lidé bojí, že nedokážou správně poskytnout pomoc