Eva Hašlová z územního odboru středočeské policie pro Prahu-venkov: Východ upozornila, že poblíž míst dopravních nehod se nejen policisté, ale zvláště záchranáři s velkými sanitkami a hasiči s ještě většími auty potýkají s malou ohleduplností. To přinejmenším. Hašlová se nerozpakuje sáhnout k ostřejším výrazům: „Stále častěji se zástupci složek integrovaného záchranného systému setkávají s arogancí, nevstřícností řidičů a porušováním předpisů.“ Technice záchranných složek spěchajících k zásahu jízdu komplikují řidiči stojící v koloně – a za situace, kdy může každá minuta rozhodovat o zdraví i životě, zastaví tak, že se vozy s blikajícími majáky jen těžko prodírají kupředu. Zákon přitom hovoří jasně: stanoví povinnost uvolnit cestu a umožnit bezproblémový průjezd.

Proč šofér jedoucí od Prahy směrem na Ústí nad Labem ve čtvrtek ráno nezvládl řízení, policie dále zkoumá. „Příčiny havárie a další okolnosti budou předmětem šetření dopravních policistů,“ konstatovala Hašlová. Uvedla, že dechová zkouška na místě vyloučila jízdu pod vlivem alkoholu. Poznamenala dále, že 39letý šofér nezvládl řízení. „Najel do svodidel – a následně po převrácení kamionu havaroval mimo vozovku,“ připomněla. S tím, že dálnice v místě zúžení byla nejprve zcela uzavřena – a následně až do vyproštění vozidla policisté řídili provoz kyvadlově.

Před účastníky úterního setkání vedení Středočeského kraje se starosty v kongresovém hotelu Clarion v pražských Vysočanech vystoupil Jaroslav Vavřina.
Tlačenici na středočeských silnicích může zmírnit kapela Rolling Stones

V koloně na dálnici musí zůstat ulička
„Pokud hustota provozu na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3 metry pro průjezd vozidel s právem přednosti jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jenom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělicí pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednosti jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci.“
Zákon č. 361/2000 Sb. o silničním provozu: § 41, odstavec 8

Dálnice D10
Bourání mostu na silnici u Brandýsa omezí i provoz na dálnici