Na několika místech středních Čech ještě i teď v listopadu pokračují opravy jak na dálnicích, tak na silnicích první třídy, připouští Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR – trvá nicméně na tom, že významnější dopravní omezení, které může řidiče přibrzdit kvůli stavebním pracím, lze aktuálně zaznamenat jen na dvou místech v celém kraji. „Jsou to na silnici I/18 oprava povrchu, odvodnění a opěrných zdí v úseku Bohutín–Havírna s úplnou uzavírkou a na I/38 celková oprava mostu přes Jizeru v Debři s kyvadlově řízeným provozem,“ upřesnil.

Středočeský krajský úřad.
Energie budou stát Středočeský kraj miliardu a čtvrt. Ale jsou zajištěné

Nyní ještě pokračují celková oprava mostu Ješín na silnici I/16, práce na protihlukové stěně Všestudy na dálnici D8, sanace svahu u D10 v doukilometrovém úseku kolem 45. dálničního kilometru a opravy komunikace i mostů na silnici I/2 u Kutné Hory: v úseku Malín–Nové Dvory. Pro řidiče to ale neznamená větší komplikace. „Na dálnici D4, kde opravujeme most u Staré Huti, i na D10 u Benátek nad Jizerou s rekonstrukcí protihlukové stěny jsme pro tuto stavební sezonu práce ukončili a provoz je v těchto místech veden v běžném režimu 2+2 jízdní pruhy. Práce tady opět obnovíme v příštím roce,“ uvedl Buček.

Upozornil i na bezmála čtyřkilometrový úsek silnice I/38 mezi Libichovem a Luštěnicemi s opravou komunikace a odvodnění; včetně výměny svodidel a obnovy dopravního značení: ten byl již uveden do provozu. I když zde stavební ruch ještě zcela neutichl, jedná se pouze o dokončovací práce s případným omezením provozu lokálním a krátkodobým. Kyvadlově řízený provoz se zde stal minulostí ve čtvrtek 10. listopadu. Práce za 76,24 milionu korun bez DPH, střídavě prováděné po polovinách vozovky, zde trvaly od července.

„Jelikož již začátkem října byla ukončena oprava povrchu pokládkou mikrokoberce v úsecích Bratronice–Vlkava a Velké Zboží–Chvalkovice, je silnice I/38 v úseku mezi dálnicemi D10 a D11 průjezdná bez výrazných dopravních komplikací,“ připomněl Buček.