„Po konzultacích s odborníky na mostní konstrukce není v tuto chvíli možné zaručit bezpečnost nymburské lávky pro pěší přes Labe. Dokud nebude bezpečnost zaručena, bude lávka vyřazena z provozu,“ řekl starosta Pavel Fojtík.

Pro Nymburský deník upřesnil, že uzavření lávky je důsledkem prvních výsledků vyšetřování pádu stejné lávky v pražské Tróji. Podle jeho slov nelze vyloučit, že za pádem trojské lávky je konstrukční vada. „Problematika stavebně-technického stavu nymburské lávky včetně návrhu nutných opatření byla již před časem zadána firmě Pontex, ta provedla nutnou diagnostiku, zpracovala projektovou dokumentaci sanace, ale vzhledem k událostem v pražské Troji nyní doporučila lávku uzavřít do detailnějšího prozkoumání,“ doplnil starosta.

Jak se tedy pěší aktuálně dostanou na Zálabí a zpět? Existují tři možné varianty. Buď mohou využít přechod přes železniční most o několik set metrů dále. Na druhé straně od kamenného mostu se dá řeka překonat přes vodní elektrárnu. Vedení města však očekává, že hlavní alternativou bude přejezd přes kamenný most pomocí veřejné hromadné dopravy. „Zpracováváme výběr spojů, které mohou k přepravě z centra na Zálabí a zpět místní využít,“ uvedl Fojtík. O zpřístupnění kamenného mostu pro pěší se neuvažuje.

Jenže řada Nymburáků je přesvědčena, že právě tuto variantu i přes hrozbu pokuty řada lidí bude volit. „Je to nejkratší cesta, nikdo si nebude chtít zacházet na železňák nebo elektrárnu. A už vůbec ne čekat na autobus,“ reaguje jeden z oslovených, který uzavření lávky sledoval s nelibostí. Další z místních však postup radnice chápe. „Je to lepší, než pak lovit mrtvé děti z Labe,“ uvedl muž, který vzápětí řekl, že zpátky na Zálabí už půjde přes železniční most. Oslovená žena má obavu z toho, že uzavření lávky bezpečnost nezvýší. „Budou chodit po kamenném mostě, budou z toho nehody a nakonec z toho bude více škody, než užitku,“ konstatovala matka dvou dětí, která je zřejmě bude muset vypravovat na autobus kvůli překonání Labe.

Vedení radnice po tomto kroku zřejmě ještě zintenzivní deklarovanou snahu o demolici lávky a její nahrazení širším mostem, který by sloužil jak chodcům, tak cyklistům. Vše záleží na tom, jak a kdy se podaří získat potřebné peníze a vypracovat kvalitní projekt. Zástupci vedení města hovoří o možných termínech stavby nového mostu kolem let 2020 či 2021.