Pro začátek by měla dokázat zajistit slevy či zprostředkovat nadstandardní nabídku návštěvníkům středočeských památek, muzeí či galerií. Zprvu v rámci příspěvkových organizací kraje, do budoucna by se ale měla naučit otevřít návštěvníkům cestu k dalším atraktivitám. A také umožňovat ocenit ty nejvěrnější formou vhodné bonifikace. Tak lze alespoň rozumět aktuálním plánům náměstka hejtmanky Víta Rakušana (STAN), k jehož kompetencím cestovní ruch patří. Do budoucna se uvažuje i o oslovení dalších možných partnerů – včetně provozovatelů restaurací či ubytovacích kapacit, ale i dopravců.

Záměry se ovšem ještě budou dolaďovat s odborníky z odboru kultury krajského úřadu i s experty na turismus v rámci Středočeské centrály turistického ruchu. Také technické detaily je třeba dopilovat. Včetně prověření, zda by mělo smysl počítat hned do začátku s elektronickou kartou s provázaností na internet. Našlo by se dobré připojení třeba ve skanzenech? Naopak do budoucna lze uvažovat i o přímé provázanosti se zamýšlenou turistickou aplikací pro mobilní telefony.

Rakušan také předpokládá, že prostřednictvím registrace vydávaných karet se kraji podaří získat kontakty na aktivní výletníky, které pak bude možno oslovovat – například e-mailem s nabídkou novinek či turistických produktů, které by pro ně mohly být zajímavé. Informace by ovšem mohly proudit i opačným směrem. „Jako Středočeský kraj bychom chtěli získávat od turistů data,“ konstatoval Rakušan. S tím, že zpětná vazba je to, co cestovnímu ruchu v regionu zatím chybí. Stejně jako možnost přímo oslovovat konkrétní lidi a ukázat jim, že turistická vybavenost je zde dostatečná, případně nabídnout turistické „balíčky“ vytvořené přímo na míru konkrétním zájmovým skupinám.

Nabídka zprostředkovávaná turistickou kartou by měla nejen přiblížit kraj jeho návštěvníkům, ale v ideálním případě také přispět k tomu, aby zde zůstávali déle a z nabídky služeb toho využili víc. „Návštěva Prahy by mohla být součástí našeho turistického balíčku,“ plánuje Rakušan. Míní, že metropole už je turisty přeplněná a ráda se o ně podělí, když část návštěvníků bude konzumovat kvalitní služby ve Středočeském kraji. Nicméně – svou vlastní turistickou kartu chystá i hlavní město.