„O požadavcích na navýšení počtu spojů dopravce dlouhodobě věděl,“ řekl na adresu ČSAD MHD Kladno radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO). Přikývla i hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). „Chyba byla na straně toho, kdo měl službu zajistit – a tato organizace pochybení nepopírá,“ konstatovala s tím, že prostě nebyly zajištěny věci, které zajištěny být měly.

Ředitel organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje Pavel Procházka jejich slova potvrdil. „Sami jsme byli překvapeni,“ konstatoval. S tím, že integrace Kladenska se připravovala od poloviny roku 2015 – a schůzky se zástupci dopravce se konaly již od loňska. Nemělo se tedy stát, že kvůli zvýšené nemocnosti řidičů nevyjedou stovky spojů. To, že mnohé zůstaly jen na papíře, se odrazí ve vyúčtování.

Na Štefkovy otázky Procházka vysvětlil, že původně se s integrací Kladenska počítalo již od 1. července, aby během prázdnin měli dostatek času zvyknout si na novoty cestující i řidiči. Kvůli nedostatku řidičů byl termín přesunut na druhou polovinu srpna, přičemž se ve spolupráci s pražským dopravním podnikem podařilo zajistit možnost vyřízení jízdních dokladů přímo v Kladně, aby lidé nemuseli jezdit do Prahy.

Ke Štefkově námitce, že na počátku září panovaly zmatky v cenách jízdného, jež se při jízdě tam a zpátky někdy lišily, ředitel Procházka uvedl, že řidiči prošli školením jak ve vztahu k odbavovacímu systému, tak k tarifům. Petrtýl ovšem připustil, že když se nahonem sháněly autobusy jiných dopravců, aby byl od zahájení školního roku 4. září zajištěn plný provoz, vybavení vozidel kompletním odbavovacím systémem nebylo tím nejdůležitějším kritériem. „Nebyl čas na hrdinství,“ konstatoval Petrtýl.

S případnými stížnostmi se obce i občané mohou obracet jak na Integrovanou dopravu Středočeského kraje, tak na Ropid v Praze – Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy.