Pro každé odběrné místo lze zadat jednu e-mailovou adresu, na niž budou oznamovány plánované odstávky (nebo jejich storna) a jedno telefonní číslo pro oznamování předpokládané doby obnovení dodávky v případě nenadálých poruch. Není ovšem třeba řešit otázky, zda v případě rozsáhlé kalamity – jako třeba při nedávném řádění vichru s nárazy o síle orkánu – zůstanou systémy přenosu informací v provozu či jak lidé přijmou SMS, pokud se jim vybijí mobily. Odpovědi jsou známy předem. V době zvýšené poruchovosti způsobené klimatickými jevy se zprávy zasílat nebudou. Nemělo by to smysl: jednak se situace neustále vyvíjí (přičemž změny bývají i poměrně dramatické a výpadky se často opakují i v již opravených oblastech), jednak mohou být sítě operátorů přetíženy.

„Tato služba je zdarma – a je určena všem, kteří odebírají elektřinu na distribučním území společnosti ČEZ Distribuce,“ uvedla Holingerová. Týká se tedy jak domácností, tak firem. „Jediné, co pro to klienti musí udělat, je registrace,“ konstatovala s odkazem na webové stránky www.cezdistribuce.cz/sluzba. Protože při vyplňování elektronického formuláře je nutné uvést zákaznické číslo, každému, kdo by mohl narazit na problém, firma nabízí pomoc na bezplatném čísle klientské linky 800 850 860 (lze také zaslat e-mail na adresu info@cezdistribuce.cz).

Dosud energetici používali k oznamování odstávek pouze tradiční způsoby předávání informací. Nejčastěji jde o vylepování plakátů a zveřejnění sdělení na webových stránkách připomněl Radim Černý z představenstva ČEZ Distribuce.

Informace o výpadcích dodávek pošlou energetici lidem přímo do kapsy.