Středočeský kraj patřil k více postiženým regionům – současně ale také k těm, kde se poruchovým četám, posíleným i o pracovníky externích firem, podařilo vypořádat s následky řádění vichru a zajistit obnovení dodávek elektřiny mezi prvními. Z podstatné části ještě během pondělka. V dalších regionech museli někteří odběratelé čekat i podstatně déle.

Celorepublikově, na celém zásobovacím území společnosti ČEZ Distribuce, v nejhorší okamžik – v pondělí tři hodiny po půlnoci – zůstalo bez elektřiny 356 tisíc odběrných míst. Ve čtvrtek to připomněla mluvčí Skupiny ČEZ Soňa Holingerová. „Stovky energetiků řešily více než 2400 poruch; z toho přes 720 na hladině vysokého napětí. Call centrum bezplatné poruchové linky 800 850 860 přijalo 42 tisíc hovorů. Nový portál bezstavy.cz, který prošel první zatěžkávací zkouškou, navštívilo téměř 14 tisíc zákazníků – a jeho prostřednictvím bylo nahlášeno 624 poruch,“ shrnula Holingerová kalamitu z pohledu čísel.

Připomněla dále, že fungoval také Krizový informační systém. Jeho prostřednictvím bylo starostům a členům krizových štábů rozesláno téměř 39 tisíc SMS zpráv. „Na webu cezdistribuce.cz se o aktuální situaci informovalo 67,5 tisíce zákazníků – a o možnostech hlášení poruchy se informovalo 20 tisíc lidí,“ doplnila Holingerová.