Na D5 u Chrášťan je v plánu oprava částí mostů nad ulicemi Plzeňská a Chýňská v jízdním pásu směrem na Plzeň, kde se počítá s výstavbou dopravního omezení (s částečným převedením provozu do protisměru) o víkendu 18. – 20. března; hned poté by měly začít vlastní stavební práce.

Na Pražském okruhu neboli dálnici D0 se letos nad Chlumeckou ulicí na severovýchodním okraji metropole počítá s bouráním a vybudováním nové části na východní straně mostu; dojde i na výstavbu protihlukových stěn a na úpravy větví mimoúrovňového křížení. „Stejně jako v roce 2021 bude na dálnici D0 zachován provoz v režimu 0/2+2, což znamená, že v jízdním pásu dálnice ve směru od dálnice D10 se bude jezdit ve dvou provizorních jízdních pruzích v každém směru jízdy. K omezení provozu však bude docházet i v ulici Chlumecká; zejména ve fázích výstavby, kdy dojde na demolice nebo osazování nosníků mostu,“ upozornil Buček.

Pracovat se bude na okrajích dálnic

Na D5 a D0 omezí motoristy od počátku dubna také oprava svodidel nebo budování gabionové zdi. S opravou svodidel na Pražském okruhu se během 159 kalendářních dnů počítá v dálničních úsecích mezi kilometry 76,50 – 82,56 a 0,00 – 28,90. V části úseku mezi D1 a D7 se počítá s kompletní výměnou včetně doplnění v místech portálů, mýtných bran, ekoduktů, nadjezdů, hlásek SOS a protihlukových stěn. I na přejezdech středového dělicího pásu, kde jsou nyní svodidla lanová, bude osazen jiný typ; lehce rozebíratelný.

Ilustrační foto.
Počítačové programy za 19 a půl milionu: kraj je chce nakoupit pro střední školy

Na D5 se pak u odpočívek Záluží na 37. kilometru mají během čtyř měsíců budovat gabionové zdi, jež zajistí pohledové i zvukové odstínění prostoru odpočívky od provozu na dálnici. I zde se počítá s výměnou svodidel, stejně jako s dalšími pracemi: mimo jiné s obnovou svislého i vodorovného dopravního značení či úpravami vegetace.