Řidičům z Chomutovska, Mostecka a Lounska se díky tomu zlepší cesta do Prahy, a to i v souvislosti s navýšením rychlosti na navazujícím čtyřproudovém úseku u Sulce z 90 na 130 km/h. Zároveň se přestavbou obchvatu Panenského Týnce na čtyři pruhy zvýší bezpečnost na této frekventované silnici, kde došlo v minulých letech k řadě tragických nehod.

„Silnice Praha – Chomutov, která byla v minulosti postavená v polovičním profilu dálnice, je nebezpečná. Právě tady u Panenského Týnce se stalo několik smrtelných nehod,“ připomněl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

K té nejvážnější tam došlo 13. února 2008, kdy se čelně střetly kamion a dodávka, ve které zemřelo osm lidí. Právě podobným čelním střetům dálnice zabrání.

Práce na novém úseku dálnice D7 Praha – Chomutov u Panenského Týnce na Lounsku.
O rok později. Přípravu dálnice u Postoloprt zdržel plán na ochranu před povodní

Neméně nebezpečné jsou další úseky silnice I/7 Praha – Chomutov, které přestavba na čtyři pruhy teprve čeká. V současné době se pracuje u Loun, v příštím roce začne stavba navazujícího úseku u Chlumčan. Po dokončení, předpoklad je v roce 2025, bude celá D7 v Ústeckém kraji hotová. Kromě úseku u Postoloprt, kde se počítá s dokončením až v roce 2028.

Pro řidiče na cestě mezi Mostem, Chomutovem, Louny a Prahou je podstatný termín dokončení dálnice D7 ve středních Čechách. Kolem Slaného je v plánu rozšíření 17 kilometrů dvouproudové silnice do podoby dálnice. „Jedná se o tři úseky, které bychom měli začít stavět v letech 2023 a 2024. Připravujeme je samostatně, ale rádi bychom je stavěli všechny naráz,“ řekl Radek Mátl. S dokončením dálnice ve středních Čechách se počítá v roce 2026.

Obchvat Lubence, součást dálnice D6 Praha – Karlovy Vary
Příští rok se má začít stavět 21 kilometrů dálnice D6. Dorazí až na Podbořansko

Práce na rozšíření obchvatu Panenského Týnce začaly v září 2019, vyjdou na 685 milionů korun. Z toho 586 milionů zaplatí Evropská unie. „I přes zprovoznění dálnice budeme v jejím okolí dál pracovat, dokončení stavby je stanovené na 31. července 2022. Věřím, že se nám to povede dřív. Ještě je třeba dodělat velký kruhový objezd, který je součástí mimoúrovňové křižovatky Panenský Týnec, obslužné komunikace, retenční nádrže na dešťovou vodu, terénní úpravy a oplocení kolem části dálnice. Vysazovat se bude ještě zeleň,“ vypočetl stavbyvedoucí společnosti Vodohospodářské stavby Stanislav Pecháček. Její majitel Oldřich Řáha připomněl, že se na dálnici v poslední době pracovalo i o víkendech, aby se stihla zprovoznit ještě letos. „Stojí za tím tvrdá práce našich zaměstnanců, za což jim patří poděkování,“ řekl.

I po zprovoznění dálnice u Panenského Týnce čeká na řidiče ve směru do Prahy krátkodobé omezení kvůli instalaci vodorovného dopravního značení, s plným provozem se počítá od víkendu.