Od úterka opět začnou v pracovních dnech vozit cestující pravidelné vlaky. „Spoje nové linky S24 budou jezdit v ranní a odpolední špičce,“ připomněl Buchetka.

„Díky přípojům v Čelákovicích na vlaky do Prahy se místním zkrátí dojíždění do hlavního města o deset a více minut,“ upozornil s tím, že Mochov tak získává nové dopravní spojení, které ušetří čas oproti cestám po přetížených silnicích východně od Prahy.

Cesta autobusem do centra metropole podle Buchetkových slov dosud přes terminál Černý Most s další jízdou metrem trvala 45 až 50 minut – tedy při dobré dopravní situaci. Jízda vlaky z Mochova na Masarykovo nádraží zabere 38 minut – včetně čtyřminutového přestupu v Čelákovicích. „Do pražských Vysočan pak cesta potrvá jenom 31 minut. Díky napojení na další příměstské linky se Mochovští mohou vlakem dostat také do Lysé nad Labem, a to často až o 25 minut rychleji oproti dosavadním spojením,“ shrnul mluvčí výhody.

Nové spoje ale na lince s označením S24 nebudou jezdit po celý den. Od pondělí do pátku vyrazí na trať šest párů vlaků: tři ráno s časy odjezdů mezi 5.42 a 7.54 a tři v podvečerní špičce (vyrážet budou mezi 16.54 a 19.31), připomněl krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO). „Díky pohodlnému přestupu v Čelákovicích nabídnou velmi rychlé spojení s Prahou,“ uvedl s tím, že na čas vlaky jednoznačně vítězí nad ostatními druhy dopravy.

Ředitel IDSK Pavel Procházka oceňuje, že obnovená lokálka nabízí alternativu k hojně využívané lince 398 – a to navíc bez nutnosti přestupu ve frekventovaném uzlu Černý Most. Usnadní ale i cestování směrem na Nymbursko. Pasažéři přitom nemusí řešit, že dopravu objednanou krajem zajistí Klub železničních cestovatelů – společnost KŽC Doprava.

Ve vlacích budou platit jízdenky Pražské integrované dopravy (PID). „Ten, kdo využívá předplatní kupony, ušetří nejvíc – a navíc se může rozhodnout, jestli ráno pojede například vlakem a odpoledne pro něj bude časově výhodnější vrátit se domů autobusem. Obojí je s jízdenkami PID možné,“ nabízí Procházka lákavou volbu. Připomněl, že cestující využívající pražskou Lítačku (nebo dožívající Opencard) s kuponem pro Prahu vyjde měsíční dojíždění z Mochova na 460 korun.

Na trati z Čelákovic do Mochova (která byla mimochodem vybudována v roce 1883 kvůli nákladním vlakům pro mochovský cukrovar a později sloužila také mrazírnám) se cestující mohli svézt pravidelnými spoji od roku 1939 ro roku 2006; tehdy tam osobní vlak naposledy zahoukal 9. prosince. Od té doby tam právě KŽC Doprava vypravovala jen mimořádné motoráčky pro výletníky.

„Jsme rádi, že i díky našim nostalgickým jízdám mohla trať zůstat otevřená a provozuschopná,“ pochválil své aktivity majitel společnosti KŽC Doprava Bohumil Augusta. Nadcházející pravidelný provoz nabídne sedmiminutové jízdy, během nichž se na cestě z mochovského nádraží do Čelákovic motorák zastaví ještě u energetické rozvodny. Protože v Mochově chybí pokladna, cestující, kteří nemají předplatní kupon PID, si jízdenku koupí až ve vlaku od průvodčích.