Oceňují, že v rámci projektu se v 16 městech konalo celkem 44 krajských i meziregionálních setkání, na nichž mimo jiné představitelé krajů probírali, jak lépe využívat jednotlivé regionální tratě. Předmětem debat, které přinesly konkrétní výsledky, se mimo jiné staly zlepšování provázanosti železničních spojů mezi jednotlivými kraji i návaznost regionálních tratí na páteřní železniční síť.

Konkrétní výsledky se dostavovaly postupně – a jsou vidět třeba i v novém jízdním řádu, který začne platit od neděle 9. prosince. „Vyjede sedm desítek nových spojů,“ netají radní Petrtýl své potěšení. Připomněl, že ve srovnání s letoškem počítá rozpočet kraje na rok 2019 s navýšením množství peněz určených na provoz železničních linek o 63 milionů korun.

Elektrobus. Ilustrační foto.
Dopravu v kraji má zlepšit elektrický pohon

Příznivá čísla nabízí i ředitel IDSK Procházka, podle jehož slov statistiky hovoří jednoznačně: zájem o cestování vlakem se mezi  Středočechy zvyšuje. Jistě tomu napomohlo i zařazení vlaků do systému Pražské integrované dopravy, což lidem nabídlo možnost cestovat s využitím tarifů PID levněji.

„Za loňský rok evidujeme nárůst počtu cestujících v integrovaných oblastech o 14 procent,“ poznamenal ředitel IDSK Procházka. Od integrace železnice na území celého kraje od počátku letošního října očekává, že se zájem ještě bude výrazně zvyšovat.

Právě na koleje by představitelé kraje chtěli dostat co nejvíce cestujících. Cílem je nejen ulevit přetíženým silnicím i autobusům po nich jezdících, ale také volit způsob dopravy co nejohleduplnější k životnímu prostředí.

ČSAD Střední Čechy má první autobusy podle nových pravidel Ropidu.
Klimatizace, červená sedadla. Příměstské linky v Praze mají nové autobusy