Zajistit obslužnost regionu jak vlaky, tak autobusy. A zajistit přeshraniční návaznost ve spolupráci s obdobnými organizacemi působícími u sousedů; obzvlášť s pražským Ropidem – Regionálním organizátorem Pražské integrované dopravy.

Post ředitele IDSK zůstával neobsazený od loňského května, kdy tehdejší šéf Michal Štěpán odešel řídit společnost Arriva vlaky. A hledání jeho nástupce se protáhlo. Do aktuálně završeného výběrového řízení se přihlásili tři uchazeči, z nichž výběrová komise doporučila krajským radním jmenovat ředitelem právě Šponara. Má právnické vzdělání a titul JUDr.

Bývalý ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Michal Štěpán.
Kraj hledá nového manažera pro organizování veřejné dopravy

Ředitelem se stal s účinností od pondělí 7. června, informovala v pátek Helena Frintová z kanceláře hejtmanky. S tím, že současně končí pověření řízením organizace pro Andreje Hoffmana; zástupce ředitele pro ekonomiku a smluvní zajištění.

„Pan Zdeněk Šponar již na IDSK v minulosti působil,“ připomněl radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (STAN). Frintová upřesnila, že šlo o období od 1. 12. 2017 do 29. 2. 2020, kdy nynější nový šéf organizace působil v IDSK jako právník i jako statutární zástupce.

Ilustrační foto.
Koronavirus jako nemoc z povolání. V kraji byly potvrzeny tři případy

Borecký oceňuje, že je seznámen s fungováním organizace a jejím posláním. „Jeho znalosti prostředí pražské i středočeské dopravy budou klíčové pro složité období, ve které se veřejná doprava nachází. Finanční stabilizace systému, nové soutěže na autobusové dopravce, projekt modernizace středočeské železnice a integrace digitálních služeb a platforem budou patřit k jeho základním úkolům,“ vypočetl radní, co všechno bude Šponar v čele svého týmu muset zvládnout.