Nový projekt je vším možným, jen ne klasickou divadelní hrou. Nabízí chronologický vhled do života slavné herečky, od jejího dětství přes rostoucí popularitu a slávu až po styky s nacisty v době druhé světové války i další léta až ke smrti.
Tvůrčí tým vsadil na dynamickou a barvitou podívanou, s řadou pohybových kreací, zpívanými pasážemi, projekcemi úryvků filmů s Mandlovou i scén, v nichž dialogy hlavních postav doplňují další herci v synchronizovaných pohybech a dalších formách vyjadřujících názory či reakce okolního světa.
Prakticky po celou dobu inscenace se objevuje Adina na jevišti souběžně ve čtyřech podobách, evokujících její chování, přání i reakce z pohledu dítěte, dospělé ženy, filmové hvězdy i stárnoucí herečky. Především výkony Svatavy Hanzl Milkové v roli Titinky (pravé Adiny) a Ivany Nováčkové (v roli Pearsové, nejstarší Adiny) zanechaly v divácích hluboký dojem.
V publiku byl i vzácný host, Martina Žižková, která pečovala o Adinu Mandlovou v Dobříši v posledních měsících jejího života.
Nejbližší představení v mladoboleslavském divadle se odehrají v pátek 14. a sobotu 15. října, další budou následovat 9. a 24. listopadu.
1000 tváří Adiny je dalším z autorských projektů divadla, který sleduje životní osudy významné osobnosti. Adina Mandlová se narodila v Mladé Boleslavi a patří mezi nejslavnější české filmové, ale i divadelní herečky období první republiky. Jaká ve skutečnosti byla? Na veřejnosti byla považována za femme fatale, v soukromí byla často nešťastná a osamělá. Ve 30. letech prožila vrchol slávy a následně čelila obvinění z kolaborace s Němci, což se s ní táhlo po zbytek jejího života.
Přímo na míru pro zdejší soubor napsala úplně nový autorský text dramatička a producentka Daniela Sodomová s režisérkou a choreografkou Adélou (Laštovkovou) Stodolovou. Inscenace 1000 tváří Adiny měla spatřit světlo světa už v roce 2020, kdy uplynulo 110 let od narození slavné prvorepublikové filmové hvězdy, mladoboleslavské rodačky Adiny Mandlové. Přípravy byly bohužel několikrát přerušeny, první oficiální uvedení proběhlo v období pandemie bez diváků, a světová premiéra se tak odsunula až na letošní rok.