Požár byl operačnímu důstojníkovi nahlášen čtyřicet minut po jedné hodině ranní. Na místo vyrazilo pět jednotek Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje, čtyři jednotky podnikových hasičů a také čtyři jednotky dobrovolných hasičů. V momentě, kdy se na místo dostavily, hořela už střecha objektu a také travnatý násep vedle nádraží.

Ohnisko požáru bylo lokalizováno ve čtvrt na pět, dohašeno bylo kolem osmé hodiny ranní.

„Na devátou hodinu byla naplánovaná schůzka, které se účastnili také pracovníci technického ústavu požární ochrany. Ti pátrali po příčinách požáru. Zatím pracujeme se dvěma variantami – technická závada a úmyslné zapálení," konstatovala dopoledne mluvčí hasičů Vladimíra Kereková.

Na místě zasahovala také Policie ČR a psovod se psem vycvičeným na vyhledávání akcelerantů hoření.

Zlámalovi, majitelé všech osmi „embéček", které oheň zcela zničil, vlastnili kompletní modelovou sbírku legendárního vozu značky Škoda. Některé automobily byly zrenovované, jiné na opravy teprve čekaly. Kromě materiální škody utrpěly však sběratelé rovněž nevyčíslitelnou škodu emocionální – v minulosti se nechal Jiří Zlámal se synem Ondřejem slyšet, že restaurační práce na jednom voze trvají přinejmenším dva roky a hotový automobil má následně cenu přes půl milionu korun.

„Hodnota uchráněného majetku je bohužel nulová. Nepodařilo se zachránit ani sklad náhradních dílů," konstatovala Vladimíra Kereková.

Po poledni odborníci došli k závěru, že příčinou požáru byla technická závada na jednom z vozidel.

Nádražní budova v Bakově nad Jizerou lehla popelem i s automobilovými veterány.

Nádražní budova v Bakově nad Jizerou lehla popelem i s automobilovými veterány.

Nádražní budova v Bakově nad Jizerou lehla popelem i s automobilovými veterány.