Tohle nadělení mělo zřejmě na svědomí vznícení sazí v komínovém tělese. V neděli to naznačily předběžné závěry vyšetřovatelů hasičů i kriminální policie, kteří požářiště důkladně prozkoumávali. Mimo jiné se zaměřovali také na elektroinstalaci, jejíž vzorky specialisté odebírali k dalšímu zkoumání; zajímali se však také o plynové spotřebiče a věnovali se i prověřování dalších možných souvislostí, k nimž tradičně patří třeba nedbalost nebo i úmyslné zapálení. Zkoumání expertů nakonec potvrdilo prvotní spekulace, že požár mohl vzniknout ve střešním prostoru poté, co personál zapálil oheň v krbu. Aktuálně se tedy další šetření zaměří zejména na zjišťování, jakým způsobem byly zajišťovány kominické služby.

Hasiči, kteří se k ohni ohlášenému jako požár nízké budovy sjeli ze širokého okolí středočeského regionu (a v rámci mezikrajské výpomoci vyjely také z hlavního města jednotka za Satalic a tým z centrály vybavený hasicí a řezací jednotkou Cobra), bojovali nejenom s ohněm ničícím motorest. Usilovně se snažili, aby se požár zachvacující celou budovu nepřenesl také na čerpací stanici pohonných hmot vzdálenou asi 30 metrů. Vyžádalo si to nasazení čtyřiceti jednotek hasičů s řadou cisternových vozů i s výškovou technikou. Hasiči také povolali těžkou techniku záchranného útvaru ve Zbirohu na Rokycansku kvůli rozhrnování trosek – šlo o UDS neboli univerzální dokončovací stroj na podvozku Tatra 815-7 – a s hašením pomáhal ze vzduchu i policejní vrtulník s podvěšeným bambivakem. „Provedl tři vysoce efektivní shozy,“ konstatoval Petr Svoboda z centrály středočeských hasičů.

Vyhlášen byl nejprve druhý, pak třetí a posléze i nejvyšší stupeň požárního poplachu, který se pro svou výjimečnost ani neoznačuje jako „čtvrtý“. Nazývá se „zvláštním stupněm poplachu“ a uplatňuje se skutečně jen při mimořádně závažných malérech. 

Benzinová pumpa byla uzavřena hned na počátku zásahu, stejně jako parkoviště. Na provoz na dálnici zpočátku neměl požár vliv kromě toho, že řidiči zpomalovali a někdy i zastavovali, aby si mohli dění u hořícího motorestu důkladně prohlédnout. Před polednem policisté příjezd po dálnici D10 do Prahy zcela uzavřeli mezi 21. a 17. kilometrem. Průjezd po objížďce po silnici II/610 bohužel zablokovala nehoda, provoz se výrazně zahustil i na dalších objízdných trasách.

Požár sice nepředstavoval bezprostřední hrozbu pro silniční provoz, odklon aut však umožnil pohyb hasičských cisteren přivážejících vodu k hašení a najíždějících i protisměrem. Kvůli nedostatku vody na místě museli hasiči přistoupit ke kyvadlové dopravě. I dopravní informace, které policie zveřejnila na svých webových stránkách, upozorňovaly na omezení spojená s „velkým požárem“ – s upřesněním, že u čerpací stanice Robin Oil hoří restaurace na parkovišti. Uzavírka se na D10 protáhla až do noci: průjezd byl uvolněn až od půlnoci. V neděli byl obnoven i provoz na benzince.

Zvědavci nicméně komplikovali i provoz ve směru jízdy od Prahy na Mladou Boleslav. Po páté večerní tam dokonce u střetu dvou osobních aut na dálničním kilometru 17,5 museli zasahovat nejenom policisté, ale i zdravotničtí záchranáři. K dalšímu střetu dvou aut, který se naštěstí obešel bez zranění, pak došlo o necelou půlhodinu později ještě na kilometru 14,1. 

Hasiči zůstali na místě po celou noc, byť do rána pracovalo na místě už jen pět jednotek a postupně se jejich síly dále redukovaly. Jejich úkolem bylo zajistit dohašovací práce a prostřednictvím termokamery vyhledávat ve zcela zničeném objektu skrytá ohniska hoření. Z koliby, jež lákala na atraktivní prostředí, zůstaly stát pouze obvodové stěny s trčícími pozůstatky trámů z propadlé střechy. 
Svoboda také v neděli ocenil přístup vedení obce Hlavenec: radnice významně pomohla se zajišťováním jídla a pití pro zasahující hasiče.