V březnu bylo zákazníkům dodáno téměř čtyřiaosmdesát tisíc vozů Škoda. Letošní rok je rokem modelové ofenzívy značky Škoda. Automobilka nabídne osm nových nebo přepracovaných modelů.
Podíl značky Škoda na západoevropském trhu vzrostl na téměř 3,1 procenta.
Automobilka Škoda v březnu 2013 dodala zákazníkům na celém světě 83 800 vozů, o dvanáct procent méně než ve stejném měsíci předcházejícího roku.
Od ledna do března 2013 dodala Škoda zákazníkům 220 400 vozů, což představuje pokles o 9,2 procenta. Vývoj prodejů značky Škoda v prvním čtvrtletí je ovlivněn zejména generační obměnou modelů a náběhem výroby modelu Škoda Octavia. Své stopy zanechala také trvale slabá kondice většiny evropských automobilových trhů.
„S ohledem na generační obměnu modelu Škoda Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním," říká předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland. Náběh výroby a zahájení prodeje nejdůležitější modelové řady značky Škoda probíhají úspěšně.
„Při výhledu na celý rok proto i přes částečně ztížené podmínky na trhu zůstáváme i nadále v zásadě optimističtí," říká Vahland. Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4x4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibydou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.
Na celkově klesajícím západoevropském trhu se Škoda v březnu a prvním čtvrtletí roku 2013 vyvíjela lépe než trh. V březnu dodala značka zákazníkům zhruba 38 300 vozů, v prvním čtvrtletí činily dodávky 90 400 vozů oproti loňsku o 8,3procenta méně.
Tržní podíl v západní Evropě vzrostl k 31. březnu na téměř 3,1 procento. V Německu – na druhém největším trhu značky Škoda – posílila značka svou pozici největšího importéra i přes meziroční pokles dodávek o 9,8 procent na 13 100 vozů. Ve Velké Británii vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 21,4 procenta na více než 10.000 vozů. V Dánsku vzrostly v březnu dodávky dokonce o 155,4 procenta na více než 1 200 vozů.
Ve východní Evropě prodala značka Škoda v březnu více než 10 300 vozů V prvním čtvrtletí dosáhl počet dodávek zhruba 25 200 vozů. V Rusku dodala Škoda v březnu svým zákazníkům 7 700 vozů. Od ledna do března bylo ruským zákazníkům dodáno více než 18 600 vozů.
Ve střední Evropě dosahovala Škoda v březnu lepších výsledků než celkově slabý trh. Automobilka zákazníkům dodala 10 400 vozů. Tržní podíl v březnu vzrostl na 18,04 procenta. V prvním čtvrtletí 2013 představovaly prodeje společnosti Škoda ve střední Evropě 28 800 vozů, o 11,9 procenta méně než ve stejném období minulého roku, kdy dodávky činily 32 700 vozů.
V České republice dodala Škoda zákazníkům více než 4 600 vozů, vloni to bylo 5 300. Od ledna do března prodala značka na svém domácím trhu 12 600 vozů. Tržní podíl v prvních třech měsících vzrostl na 33,4 procenta.
V Číně, největším trhu značky Škoda, došlo v březnu k poklesu dodávek zákazníkům o 13,7 procent na 18 400 vozů. Od ledna do března dodala Škoda čínským zákazníkům zhruba 57 700 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje pokles o 2,5 procenta.