Firma Škoda Auto bude i nadále nabírat nové odborníky do svého technologického centra Česana v Mladé Boleslavi. „Půjde hlavně o inženýry v oblasti vývoje, designu aelektromobility. Již v příštím roce chceme na silnice postavit flotilu elektromobilů a k tomu potřebujeme personál,“ potvrdil Boleslavskému deníku šéf vývoje Škody Auto Eckhard Scholz.

Ten také odpovídal na otázky novinářů směrem k dalšímu možnému rozšíření vývojového centra. Podle týdeníku Ekonom totiž automobilka zakoupila některé další pozemky a nemovitosti v okolí Česany. „Otázkou rozšiřování se zabýváme stále, ale nyní stojíme v centru, které jsme postavili teprve před dvěma roky, takže o jeho rozšiřování v nejbližší době neuvažujeme,“ vysvětlil Scholz.

Motory s EU6 v Mladé Boleslavi

Člen představenstva také novinářům sdělil, že automobilka bude pokračovat v úspěšném vývoji motorů. „Je to naše budoucnost, na které budeme pracovat,“ řekl Scholz. Nedávno se přitom spekulovalo, zda matka Škodovky koncern VW přiděli do Mladé Boleslavi vývoj motoru s normou EU6.

Desítky novinářů z různých médií v Česku i zahraničí si mohly v Mladé Boleslavi prohlédnout jindy přísně střežené prostory technologického centra, kde směli i fotografovat. Žádné koncepty ale k vidění nebyly, ty byly uzamčeny v místnosti nazývané jako trezor a nebo důkladně ukryté pod zelenými plachtami.

„Dva roky po otevření technologického centra byl v letošním roce zahájen provoz akustických laboratoří. S tímto krokem je většina zkušeben, laboratoří, dílen a kanceláří technického vývoje automobilky shromážděna pod jednou střechou a spojila své technologické kompetence také prostorově,“ sdělil Deníku mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

Nové akustické zkušebny

Se zprovozněním posledního úseku tak byla do Technologického centra integrována další důležitá oblast vývoje. V roce 2009 už byl v moderní budově zahájen provoz klimatické komory pro dlouhodobé a životnostní zkoušky vozu a klimatické komory pro zkoušky topení a klimatizace. Technologické centrum také disponuje průběžně modernizovanou simulační technikou pro elektronické systémy vozu.

„Technologické centrum společnosti Škoda Auto je elementární součástí technického vývoje. Trvale posiluje naši technologickou kompetenci a umožňuje nám rychlý a efektivní vývoj nových vozů. Tím budeme schopni ještě výrazněji podpořit růstovou strategii značky Škoda,“ zdůraznil Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje. „Navazujeme tím také na dlouhou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice.“

Nové akustické centrum patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě. Oblast technického vývoje tak nyní disponuje psycho - akustickou laboratoří, která umožňuje individuální hodnocení jízdních hluků v interiéru. Vnější jízdní hluky se měří ve dvou laboratořích se zkušebními válci. Zde je možno testovat i vozy s pohonem všech kol.

Technologické centrum úzce spolupracuje s vývojem koncernu Volkswagen. Spolupráce zahrnuje aktivity napříč celým technickým vývojem. Mezi společněřešené oblasti patří vývoj brzd a motorů včetně vývoje převodovek a podvozků. Mezi tyto aktivity se řadí také vývoj elektronických komponentů vozu.

Spolupráce s vysokými školami

Navíc se etablovala také silná spolupráce s řadou důležitých univerzit. Tyto aktivity jsou zaměřené převážně na snižování emisí C02 a vývoj alternativních pohonů. Partnery jsou především ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava. Spolupráce probíhá formou přímých zakázek, spoluprací na výzkumných projektech a spoluúčastí na projektech podporovaných z veřejných zdrojů.

S otevřením Technologického centra v prosinci 2008 bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst. Většina z nich byla obsazena zkušebními techniky, konstruktéry a vývojovými pracovníky pro oblast elektroniky a elektrotechniky. Škoda Auto do Technologického centra investovala částku ve výši 1.159 mil Kč. Došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Zastavěná plocha má rozlohu 26.376 m2. Z důvodu ochrany proti povodním je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 vozů.