Člen představenstva odpovědný za ekonomiku Holger Kintscher byl odvolán z funkce. Koncern Volkswagen jej posílá do Seatu. Boleslavskému deníku to potvrdily dobře informované zdroje ve firmě. Ke změnám dochází od okamžiku, kdy pomyslné otěže řízení firmy do svých rukou převzal šéf celého koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Ten se podle Škodováckého odboráře stal nově šéfem dozorčí rady Škoda.

Nový šéf ekonomie Winfried Krause

A kdo povede nejdůležitější oblast v největší české výrobní firmě, která je zároveň největším zaměstnavatelem na Mladoboleslavsku? Tím člověkem je osmačtyřicetiletý Winfried Krause, který je dnes zodpovědný za controllig koncernu Volkswagen. „K 1. dubnu 2010 převezme funkci člena představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomiky. Nahradí devětačtyřicetiletého Holgera Kintschera, který odchází vykonávat funkci člena představenstva značky Seat, zodpovídajícího za oblast financí,“ řekl Deníku mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Winfried Krause začal svou kariéru v koncernu VW roku 1991 v controllingu odbytu značky Audi. Poté vedl tento diplomovaný ekonom různé oblasti controllingu a financí značky Volkswagen v závodech Wolfsburg, Puebla (Mexiko) a Palmela (Portugalsko).

Roku 2001 přejímá Winfried Krause vedení divizního controllingu společnosti Volkswagen AG. Od dubna 2006 zodpovídá za controlling koncernu Volkswagen.

Holgera Kintschera posílají do Seatu

Diplomovaný inženýr Holger Kintscher nastoupil do koncernu Volkswagen v roce 1987. Byl zodpovědný za controlling a účetnictví, mimo jiné v závodech značky Volkswagen užitkové vozy v Hannoveru a Poznani. Od září 2005 byl jako člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie.

Kintscher odchází ze Škodovky po krizovém roce, zdali je to důvod jeho náhlého odchodu, ovšem firma neuvedla. Provozní zisk skupiny Škoda Auto totiž loni klesl o 362 milionů eur na 203 milionů (tedy asi 5,19 miliardy korun). Tržby automobilky se meziročně snížily o 11,7 procenta na 7,1 miliardy eur. Ve výsledku se projevil pokles prodeje aut a nepříznivé devizové kurzy. Uvedl to ve výroční zprávě na internetu mateřský koncern Volkswagen.

„Nebudeme to komentovat. Hospodářské výsledky zveřejníme v pondělí 22. března na naší výroční tiskové konferenci v Praze,“ řekl Černý. Prodej vozů značky Škoda v uplynulém roce dosáhl 552 tisíc vozů, což představuje meziroční pokles o 11,9 procenta. Zpráva ale dodává, že poptávka po modelech Fabia a Superb vzrostla. V údaji nejsou zahrnuty společné podniky v Číně.

Přichází také nový šéf výroby

Firma konečně našla také nového šéfa pro výrobu, kterého hledala několik měsíců po loňském odchodu Horsta Mühla do důchodu. „Šestačtyřicetiletý Michael Oeljeklaus bude s platností od 1. srpna 2010 členem představenstva Škoda Auto v Mladé Boleslavi za oblast výroby a logistiky,“ uvedl Černý.

Michael Oeljeklaus nastoupil do koncernu Volkswagen po ukončení studia v roce 1988. V letech 1996 - 1998 byl odpovědný za náběh nových modelů v závodě VW ve Wolfsburgu. Poté do roku 2001 vedl pobočku Volkswagen Coaching v Kasselu.

Následně převzal odpovědnost za náběhy výroby všech nových modelů značky Volkswagen. V roce 2002 se stal mluvčím vedení společnosti Volkswagen Sachsen. Od 1. srpna 2005 je členem představenstva odpovědným za výrobu a technický vývoj ve společnosti Shanghai Volkswagen.

Spekuluje se i o výměně předsedy představenstva

Již delší dobu se také hovoří o chystané změně na postu předsedy představenstva. Podle informací v německých médií by měl být v září ukončen kontrakt Reinhardu Jungovi, který by se po třech letech vrátil do koncernu VW. Nahradit jej má údajně současný šéf čínské továrny Volkswagen. Tuto informaci ovšem automobilka dosud nepotvrdila.