Již druhý měsíc tak došlo k poklesu prodeje, především na evropských trzích. Děje se tak v souvislosti s přechodem na novou metodiku měření emisí, takzvanou WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Povinnost měření mají vozy všech modelových řad od 1. září a proces ověření způsobilosti vozidel k použití (homologace) se tímto prodloužila. Některé kombinace motorů a převodovek jsou tak dočasně nedostupné v závislosti na specifikaci jednotlivých modelů. Automobilka se nicméně snaží na homologaci všech modelových variant intenzivně pracovat.

Situaci v prodeji navíc neprospěl ani pokles trhu s osobními vozy v Číně, kde Škoda v říjnu dodala ve srovnání s říjnem loňského roku o 21 procent vozů méně. Čína přitom pro Škodu Auto představuje největší trh a až do nynějšího poklesu se tamnímu prodeji dařilo.

Dlouhá řada letošních měsíců, které mladoboleslavské automobilce přinesly rekordní prodeje, tak byla kvůli kombinaci těchto faktorů přerušena, ačkoliv říjnový pokles o 7,4 procenta již nebyl tak markantní jako ten zářijový, kdy prodeje automobilky klesly dokonce o 16 procent.

Navzdory novým komplikacím má ale rok 2018 velkou šanci překonat v úspěšnosti ten minulý. Hranice milionu dodaných vozů byla překonána již v polovině října, což je dříve než kdykoliv předtím v historii. Největšími „tahouny“ tohoto úspěchu jsou především Škoda Octavia a zájem je rovněž o kompaktní SUV Škoda Karoq.

Alain Favey, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, tak ještě věří, že letošní rok se nakonec stane nejúspěšnějším rokem v dějinách automobilky Škody Auto. „Za prvních deset měsíců roku 2018 dodala automobilka svým zákazníkům na celém světě 1 038 500 vozů. Podařilo se nám pro značku Škoda nadchnout nové skupiny zákazníků. Pro rok 2018 s optimismem očekáváme, že loňský výsledek překonáme,“ uvedl.