Oba vozy mají pohon všech kol a jsou vybaveny dvěma elektromotory s celkovým systémovým výkonem 220 kW. Dojezd automobilka uvádí přes 500 kilometrů podle testovací metodiky WTLP; vyzdvihuje také rychlé nabíjení či úspornost. Mimo jiné zdůrazňuje šetrnost k životnímu prostředí nejen při provozu, ale i během výroby vozu – a chlubí se uplatněním vysokého podílu materiálů, které jsou recyklovatelné, či dokonce už přímo recyklované. Tyto obzvlášť zdůrazňované souvislosti jsou i souhrnem zásad, podle nichž si automobilka i celý koncern Volkswagen, jehož je součástí, představují připravovat svou produkci i do budoucna.

Pro vyšší bezpečnost na silnici: ŠKODA AUTO testuje v aplikaci Traffication varování před vlaky.
Škodovky budou mít novou funkci. Dokážou řidiče upozornit na blížící se vlak

Motoristé o nich vedou diskuse, nicméně významná část odborné veřejnosti se shodla označit tuto cestu za jedinou správnou. Jako aktuální potvrzení dobré volby může automobilka vnímat čerstvě získané ocenění: model Enyaq coupé RS iV získal titul Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku. Toto ocenění vzešlo z vítězství mezi 50 automobilovými novinkami uváděnými na švýcarský trh v rámci 12. ročníku čtenářské ankety několika tamních magazínů a internetových portálů (Schweizer Illustrierte, Blick, SonntagsBlick, L’Illustré, La Domenica a čistě internetový AutoScout24), do níž se zapojilo přes 28 tisíc čtenářů a on-line uživatelů. Pro elektrické SUV kupé z Mladé Boleslavi jich hlasovalo 6,8 procenta, což mu přineslo prvenství. Značka Škoda získala toto ocenění již jako třetí v řadě. V roce 2021 zvítězila coby vůbec její první model octavia, loni elektromobil Enyaq iV – a letos přišlo prvenství do třetice.

Automobilka Škoda Auto. Ilustrační foto.
Škoda letos dodala zákazníkům přes půl milionu vozů. O pětinu méně než loni

Orientace Škody Auto na budoucnost v podobě elektromobilů se projevuje v tom, že do roku 2026 chce automobilka představit tři zcela nové elektrické vozy. A konečným cílem je nabídnout rozmanitou kolekci elektrických škodovek od malých aut až po sedmimístné vozy. Automobilka se také hlásí k vizi, že do roku 2030 se podíl elektromobilů na celkovém prodeji v Evropě zvýší na 70 procent.