Vyslovit uznání podnikateli nebo společnosti, může kdokoli z jejich okolí, kdo vnímá jejich poctivou práci i její přínos pro širší společnost.

Ocenění Český Goodwill mohou firmy získat za každodenní zdánlivé maličkosti stejně jako za systematicky odpovědný přístup k podnikání s přesahem pro širší společnosti. Přitom již úvodní ročník projektu Český Goodwill ukázal, že společenská odpovědnost je přirozenou součástí mnoha firem bez rozdílu velikosti, stáří či regionu, ve kterém působí.

Podobně jako u nominovaných firem je společenská odpovědnost organizací nedílnou součástí firemní strategie Pojišťovny VZP, která je letos již podruhé partnerem ocenění Český Goodwill.

U příležitosti slavnostního vyhlášení výsledků premiérového ročníku projektu předávala Pojišťovna VZP ocenění v kategorii Mecenáš Českého Goodwillu 2013, ve které zvítězila Pražská energetika. Zároveň významně přispěla k naplnění potřeb hendikepovaných dětí v rámci projektu Zdeňka Podhůrského Číslo na boha, jehož podpora byla součástí Českého Goodwillu 2013.

Robert Kareš, výkonný ředitel Pojišťovny VZP.Nejen o společenské odpovědnosti jsme si proto povídali s Robertem Karešem, výkonným ředitelem Pojišťovny VZP.

Co pro vás pojem Český Goodwill znamená?

Snaha o obnovu tradice české kvality a značky, české práce a svým způsobem i posílení národní hrdosti. Pojišťovna VZP je jedna z mála ryze českých společností na českém pojistném trhu.

Je pro vás společenská odpovědnost důležitým kritériem pro výběr vašeho obchodního partnera?

Určitě. Společenská odpovědnost je součástí firemní kultury každé vyspělé společnosti.

Letos si Pojišťovna VZP připomíná 10. výročí svého osamostatnění od Všeobecné zdravotní pojišťovny. Jaké milníky v historii vaší firmy považujete za nejvýznamnější?

Pojišťovna VZP vznikla v roce 2004 jako dceřiná společnost Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR, kdy v podstatě pokračovala v činnosti, která ve VZP vznikla již v roce 1995. Hlavními pojistnými produkty jsou cestovní pojištění a komerční zdravotní pojištění cizinců. V roce 2010 jsme rozšířili licenci na další pojistné produkty, a tím začala etapa expanze pojišťovny. Mezi nově vzniklé pojistné produkty patří například úrazové, majetkové a odpovědnostní pojištění občanů, ale i malých a středních podnikatelů.

Nedávno jste představili inovaci ve vašem pojistném portfoliu. Můžete upřesnit, v čem inovace spočívá?

Na začátku března přišla Pojišťovna VZP s inovovaným produktem Pojištění běžné občanské odpovědnosti, který reaguje na nový občanský zákoník a s ním související odškodnění za újmu na zdraví. Princip je stejný jako u dosavadních pojistných smluv, tzv. na blbost, klienty pojišťujeme proti škodě způsobené druhému člověku neúmyslným jednáním. Zásadní rozdíl je ve výši pojistného plnění. Nově pojišťujeme až do výše 10 milionů, protože výše odškodného za újmu na zdraví se nyní (po změně občanského zákoníku - pozn. red.) bude postupně přibližovat tomu, co je běžné jinde v Evropě.

Jedním z vašich klíčových produktů je cestovní pojištění. Chystáte i zde nějaké změny?

Cestovní pojištění je naše stálice od doby, kdy jsme se před deseti lety osamostatnili. Toto jubileum chceme oslavit i tím, že klientům od června nabídneme nové balíčky cestovního pojištění podle typu dovolené, na kterou se připojišťují. Při tvorbě balíčků vycházíme z našich zkušeností a ověřený základ cestovního pojištění jsme v určitých položkách rozšířili o vyšší limity, rozsah plnění apod., právě podle toho, jaké aktivity budou lidé na dovolené provozovat. Věříme, že balíčky budou mít i díky větší přehlednosti u klientů úspěch.

Co dalšího vás v letošním roce čeká?

Od května nabízíme nové dětské úrazové pojištění Medvídek, které opět vychází z osvědčeného základu úrazového pojištění a je doplněno specifickými podmínkami danými typy úrazů, ke kterým u dětí nejčastěji dochází. Navíc jako dárek k desetiletému výročí obdrží děti pojištění hospitalizace zcela zdarma. Vedle pojištění běžné občanské odpovědnosti patří k horkým novinkám také Pojištění majetku a odpovědnosti, které vedle mnou způsobené újmy na zdraví či majetku chrání také můj vlastní majetek.

Český Goodwill 2014 opět ocení firmy, kterých si lidé váží15. května až 30. června 2014 - nominační fáze

1. července až 31. srpna 2014 - zpracování došlých nominací, oslovení nominovaných, příprava medailonků

1. až 30. září 2014 - hlasování veřejnosti (z něhož vzejde vítěz kategorie Osobnost Českého Goodwillu 2014), hodnocení odborné poroty v kategoriích Tradice, Inovace, Partner, Mecenáš

říjen 2014 - slavnostní vyhlášení výsledků a předání ocenění Český Goodwill 2014

Český Goodwill 2014 se koná pod záštitou inženýrky Jaroslavy Jermanové, I. místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Organizátorem projektu je česká poradenská skupina HPCG, mediálně jej podporují regionální Deník, multimediální projekt ZET skupiny Lagardère, Regie Radio Music, specializovaný server MMportal.cz a zpravodajsko-informační portál SkyPaper.

Čtěte také: Poctivá práce musí být oceněna, říká Jaroslava Jermanová