Jde přitom o anketu, která má nejen tradici – konal se již její 23. ročník – ale i svou váhu: výsledky vzešly z hodnocení poroty složené ze 165 fleetových odborníků (tedy expertů na podnikové autoparky čili firemní „flotily“); od manažerů přes poskytovatele služeb až po specializované novináře.

Zmiňovaný suberb získal jak ocenění v kategorii importovaných vozů střední třídy, tak titul za nejlepší plug-in hybridní model střední třídy ve variantě iV. Ocenění firemní auto roku získaly ve svých třídách importovaných vozů všechny čtyři SUV modely značky – tedy Škoda Kamiq (malá SUV a crossovery do 4,30 metru), Karoq (kompaktní SUV a crossovery), Kodiaq (středně velká SUV a crossovery do 4,80 metru) i čistě elektrický Enyaq iV (elektromobily střední velikosti). A octavia (kompaktní třída), aktuálně ve čtvrté generaci, se ocenění dočkala již po jedenácté.

Libor Myška.
Němce bude nově učit vybírat auta zkušený manažer z Mladé Boleslavi

Nešlo přitom jen o pocitové hodnocení ve stylu umělecký dojem. Škodovky zabodovaly spotřebou, spolehlivostí, poměrem cena/výkon – a pochvalu sklízely i míra bezpečnosti a komfortu (za který obzvlášť suberb sklízí chválu i v případě jízd na dlouhé vzdálenosti). Octavia oslovuje také výběrem motorů: vedle benzinových a naftových jsou k mání i alternativy pohonných jednotek: plug-in hybrid, mild-hybrid i CNG (stlačený zemní plyn). Chvály se však dočkaly také asistenční systémy nebo moderní infotainment (tedy displej s navigací, provozními údaji i možnostmi zábavy) včetně rozsáhlé konektivity.

Ne náhodou octavia na německém fleetovém trhu získala ve svém segmentu podíl 31,8 procenta na celkovém prodeji. Kodiaq podle údajů společnosti Dataforce v segmentu „A SUV/CUV“ získal tržní podíl 10,9 procenta, karoqu pak patří 6,1 procenta. Celkově byl podíl Škody Auto na německém trhu firemních a služebních vozů vyčíslen na 8,6 procenta – což je posun – a automobilka v hodnocení počtu nově registrovaných firemních vozů v Německu postoupila na páté místo.