Pátek 9. srpna bude zapsán do kroniky mladoboleslavské automobilky jako  důležitý den.

Oficiálně totiž byla v indickém městě Aurangabád, kde má Škoda Auto jeden ze svých zahraničních výrobních závodů, zahájena sériová výroba nejúspěšnějšího modelu z rodiny vozů s okřídleným šípem vez znaku,  Octavie, samozřejmě v nejnovějším provedení.

Na indický trh by automobilka třetí generaci oktávek ráda uvedla už za pár týdnů, tedy nejpozději letos na podzim.

Smělé plány má boleslavská firma i do budoucna, během příštích pěti let by  se chtěla dostat na zhruba jeden a půl milonu vyrobených vozů ročně.

„Indii považujeme za jeden z nejdůležitějších růstových trhů. Loni se zde meziročně zvýšila dodávka aut o 14,2 procenta na více než 30 000 aut," vysvětluje Jakub Šulc z oddělní Komunikace produktu.

Automobilka na tomto trhu prodala skoro pětačtyřicet  automobilů první generace modelu Octavia, která Indy doopravdy nadchla.

„Po své premiéře v roce 2001 v Indii vzbudila Octavia ve svém segmentu značný rozruch a stala se zde přes noc téměř kultovbním vozem," prozradil předseda představensta Škoda Auto Winfried Vahland.

Proto je uvedení třetí generace tohoto modelu na indický trh logickým krokem, od něhož si firma hodně slibuje, jak rovněž potvrdil předseda představensta Vahland.

„Výroba nového modelu Škoda Octavia se nyní rozjíždí i na jednom z růstových trhů. Náš nejdůležitější model je i na indickém trhu motorem růstu značky Škoda," uvedl před zahájením výroby v Aurangabadu Vahland.
V tomto závodě z výrobních linek doposud sjížděly modely modely Superb, Yeti a Laura. „Octavia je těžištěm největší modelové ofenzívy v historii společnosti," uzavírá Werner Eichhorn, člen představenstva za prodejea marketing.